February 14, 2002
Var där för nån timme sen och köpte ett fläkt+flänspaket till min PII för 69,50:-
När man skulle sätta på den fick man trycka så det knakade, den här hade heller inga kretskontakter som på min gamla, men den gick på till slut. När den satt fast ordentligt så såg jag att den bara nådde till processorns kant, den var va hälften så bred som den gamla..nu brinner väl processorn upp om man startar den typ..det är en 266@300 som blir jävligt varm...kolla bilden: http://www.skithuve.uni.cc ...kan det gå att köra sådär? =/
Den svarta grejen som går över prollen på bilden är ett fäste till det förra "paketet"...
[ Detta Inlägg ändrades av: slyn den 2002-03-14 20:16 ]
February 5, 2002
June 18, 2001
Det viktiga med slot 1 flänsar är att det brukar finnas 2 piggar på flänsen som skall passa in ordentligt i CPU'n.
Sen är alla Slot1 prollar varma som f-n, men inte överdrivet.
Har ett gäng P2-266'er här på jobbet som inte ens har fläktar på sig, men däremot stora flänsar som går ca 2 cm ovanför CPU'n.
På den tiden när man byggde Slot1 burkar så behövdes fläkt till de existerande flänsarna då.
Vad har du gjort av original flänsen?
Varför bytte du? Om det var fläkten som pajjade, så är det ju bara o skruva loss den gamla o dit med nya.
February 18, 2002
February 14, 2002
On 2002-03-15 16:31, oxygenial wrote:
Det viktiga med slot 1 flänsar är att det brukar finnas 2 piggar på flänsen som skall passa in ordentligt i CPU'n.Sen är alla Slot1 prollar varma som f-n, men inte överdrivet.
Har ett gäng P2-266'er här på jobbet som inte ens har fläktar på sig, men däremot stora flänsar som går ca 2 cm ovanför CPU'n.
På den tiden när man byggde Slot1 burkar så behövdes fläkt till de existerande flänsarna då.
Vad har du gjort av original flänsen?
Varför bytte du? Om det var fläkten som pajjade, så är det ju bara o skruva loss den gamla o dit med nya.
Nu har jag satt nya fläkten på gamla flänsen och det kyler finfint
Visste inte vart man kunde köpa billiga fläktar och sen var jag på Biltema och köpte den här
1 Guest(s)