January 26, 2003
kör nu med mitt gamla ti200 för när jag kör 9700 pro'et får jag massa artifacts tom i windows. min orginalfläkt e ju sönder, så jag satte på en p2 cpu-fläkt samtidigt som en 0.30A fläkt under blåser som fan (och låter).
Kan det vara så att kylpastan har börjat bli dålig men jag tycker inte det för jag har inte tagit bort den eller pillat nåt. eller är det helt enkelt så att kortet har pajat?
January 26, 2003
matsansan wrote: Skulle tippa på att du har zappat en minneskapsel med statisk elektricitet jag. Kärnan är inte så enkel å skada på ett Radeon iom att det ligger en shim (svensk översättning distans eller??) runtom. Bara å köpa nytt kort
jomen jag bytte ju inte flänsar, hur skulle jag komma under minnesflänsen då?
January 18, 2003
Cyberhawk wrote: [quote=matsansan]Skulle tippa på att du har zappat en minneskapsel med statisk elektricitet jag. Kärnan är inte så enkel å skada på ett Radeon iom att det ligger en shim (svensk översättning distans eller??) runtom. Bara å köpa nytt kort
jomen jag bytte ju inte flänsar, hur skulle jag komma under minnesflänsen då?
Aha, det sitter alltså minnesflänsar på ditt kort...Då är det ju inte alls lika känsligt för statisk elektricitet om du nu skulle ha varit där å petat när du bytte till ditt Ti200 första vändan (man kan lokalt få upp till 50kV på de stackars kretsarna, inte knepigt om de pajar då)
Tja, nä då vet jag inte.. Plocka upp flänsen över kärnan å kolla å passa på att lägga på Arctic Silver när du ändå har upp den
January 26, 2003
Dreamspace wrote: Om du har möjlighet så sätt tillbaks orginalfläkten och försök med garantin... Det beror ju iofs på om det syns att du bytt fläkt sedan..
Lika bra att testa istället för att grejja med kortet själv o sedan inte kunna få på garanti
haha, min kusin tog sönder den 😀
han skulle bara lyfta överdelen och KNAK så vred han av ett blad...
så garantin har jag glömt för länge sen
1 Guest(s)