Kan dett verkligen stämma....|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kan dett verkligen stämma....
Dino
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 20, 2002 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

HAr nu överklockat min CPU över 150Mhz XP1800@1690Mhz
Har ändå samma temp på cpun, kan det stämma. 39grader är ganska schysst annars

WzuP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1120
194669
August 20, 2002 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

är det Idle eller när den jobbar i 100& ?

om det är förstnämnda så kan det stämma

zeus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 564
194713
August 21, 2002 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

mm jag har klockat min 600mhz å ligger fortfarande på 34c idle med orginalfläkt 😀

Swartz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 313
194714
August 21, 2002 - 9:54 am
sp_Permalink sp_Print

*Zeus* wrote: mm jag har klockat min 600mhz å ligger fortfarande på 34c idle med orginalfläkt 😀

Ja ja...och??? 😀

Alla vet ju att Intel suger om man jämför AMD och Intel i samma hastighet !!!! *LOL*

Jag tror Dino att din temp stämmer rätt bra!!!

// Swartz

zeus
Kommer du hit ofta?
Medlem
194715
August 21, 2002 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

mm eller hur konstigt att min Intel slår amd xp2200+ i alla test jag kört då?? så snacka inte om du inte vet vad du snackar om. 😀 :bok: 8)

Swartz
Kommer du hit ofta?
Medlem
194749
August 21, 2002 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

*Zeus* wrote: mm eller hur konstigt att min Intel slår amd xp2200+ i alla test jag kört då?? så snacka inte om du inte vet vad du snackar om. 😀 :bok: 8)

*SKRATT* Men du är ju bara för mycket!!! Läs vad jag skrev annars knip igen!!! 😡

Jag har en känsla att jag har sådär 100ggr mer kunskaper en du någonsin kommer att få!!! 😀 Det är nämligen mitt jobb "lillgrabben"!

Förresten om du vill hålla dig lite uppdaterad lite kolla Tomshardware...såg förresten att om man körde AMD XP +2800 och jämför med den snabbaste Intel CPUn så vann AMD några och Intel några...men helt övervägande är AMD bäst!!!! Sen får du ha din tolkning...men kom inte och tro att du har så grym dator när du kör en Intel P4 !!! 😀

// Swartz

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
194758
August 21, 2002 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

du verkar allt som en riktigt rejver du Swartz :eye:

zeus
Kommer du hit ofta?
Medlem
194801
August 21, 2002 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Å hur f'n vet du det??? att du kan 100gggr mer än mig?? tvivlar jag väldigt mycket på bara för det är ditt jobb behöver det inte betyda att du kan mycket det finns många röttägg i databranschen som kallar sig både det ena å det andra men nått om datorer det kan dom inte mest glappar truten på dom.. lillgrabb jojo vet du hur gammal jag är?? gissar på att jag är en aning äldre än vad du är 🙂 så var inte för kaxig du.
sen skrecv jag inget om xp2800+ jag skrev 2200+ å inget annat. men this discussion is over. snackar inte med dönickar som tror dom är nåt mer än nån annan det visar bara deras inteligens ligger på typ fiskmås nivå. kram på dig sötnos :blink:

-siN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 933
194815
August 21, 2002 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

jag börjar känna lukten av INTEL vs AMD tråd här.............

zeus
Kommer du hit ofta?
Medlem
194816
August 21, 2002 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe jojo jag har ett par Intel datorer och 1 st amd 1333 så jag tävlar med mig själv 🙂

Particle Man
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 198
194817
August 21, 2002 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är lustigt hur nästan alla trådar ska fara iväg i flamewar om AMD vs Intel hela tiden...AMD gör snabba saker, Intel lite snabbare...vissa gillar Intel, vissa AMD...Vissa gillar chokladglass och vissa Vanilj....det är helt enkelt tycke och smak...skärpning pojkar och flickor...

jompz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 428
194862
August 21, 2002 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Particle Man wrote: Det är lustigt hur nästan alla trådar ska fara iväg i flamewar om AMD vs Intel hela tiden...AMD gör snabba saker, Intel lite snabbare...vissa gillar Intel, vissa AMD...Vissa gillar chokladglass och vissa Vanilj....det är helt enkelt tycke och smak...skärpning pojkar och flickor...

men jag gillar jordgubbsglass wink

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
194895
August 21, 2002 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

jompz wrote: [quote=Particle Man]Det är lustigt hur nästan alla trådar ska fara iväg i flamewar om AMD vs Intel hela tiden...AMD gör snabba saker, Intel lite snabbare...vissa gillar Intel, vissa AMD...Vissa gillar chokladglass och vissa Vanilj....det är helt enkelt tycke och smak...skärpning pojkar och flickor...

men jag gillar jordgubbsglass wink

Men Fan E Du DUM ELLER Det hajjar ju ALLA Att det skall VARA Hallonglass... JÄKLA nEEEWWBBIIEEE 🙂

Detta e alltså ett skämt..

Swartz
Kommer du hit ofta?
Medlem
194957
August 22, 2002 - 4:16 am
sp_Permalink sp_Print

Swartz wrote: [quote=*Zeus*]mm jag har klockat min 600mhz å ligger fortfarande på 34c idle med orginalfläkt 😀

Ja ja...och??? 😀

Alla vet ju att Intel suger om man jämför AMD och Intel i samma hastighet !!!! *LOL*

// Swartz

*LOL* Stackars Zeus "den store" !!!
Du svarade utan att läsa min vän! Jag sa att AMD utklassar i samma klockfrekvens! 😀

Ett gott råd till dig...läs innan du svarar...hatar folk som svarar utan dom vet vad det handlar om! 👿

Du jämför tex. din Intel 2.6GHz med en AMD som går 1.8GHz...hmm låt mig se 800MHz skillnad fattar inte hur du kunde missa det??? Men klart matte kan du väl inte heller!!! 😀

Tror mer på att du är ett litet "röttägg", som du nämde i databranschen!!! 😀

// Swartz

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
194961
August 22, 2002 - 5:30 am
sp_Permalink sp_Print

Swartz wrote: [quote=Swartz][quote=*Zeus*]mm jag har klockat min 600mhz å ligger fortfarande på 34c idle med orginalfläkt 😀

Ja ja...och??? 😀

// Swartz

*LOL* Stackars Zeus "den store" !!!
Du svarade utan att läsa min vän! Jag sa att AMD utklassar i samma klockfrekvens! 😀

Ett gott råd till dig...läs innan du svarar...hatar folk som svarar utan dom vet vad det handlar om! 👿

Du jämför tex. din Intel 2.6GHz med en AMD som går 1.8GHz...hmm låt mig se 800MHz skillnad fattar inte hur du kunde missa det??? Men klart matte kan du väl inte heller!!! 😀

Tror mer på att du är ett litet "röttägg", som du nämde i databranschen!!! 😀

// Swartz

Tror nu kanske att testosteronet börjar flyga hej villt i forumet här.
Men pojkar lugna sig lite. Om man läser *Zeus* inläg så jämför han inte en AMD i 1800 mot en intel som går i 2,6 utan han sade att i det test han läst så slår hans northwood 2,0 amd 2200+ i det flesta testen. och emellan hans Northwood och 2200+ är det inga 800Mhz, att då lägga sig på en nivå där man försöker ge sig på folk med glåpord och sarkasm när man inte själv har tort på fötterna får dig ju bara att verka onödigt mesig.
Och om vi går på *Zeus* första inlägg, så ville han bara påvisa att även han, med en 600Mhz överklockning fortfarande hadde en låg temp, Detta för att stödja Dinos tes om huruvida hans temp stämde eller ej.
Tråden började inte spåra ur, förens du gjorde dit första inlägg, Jag anser att du bör sansa dig lite i dina uttalanden, inte skrika och raljera hej vilt, ej heller försöka låta duktigare än andra, vilket jag vet att du inte är. Skall du ha kvar den inställningen så kanske det är läge att fundera över om du överhuvudtaget vill vara kvar i forumet. Lunar kanske är mer lämpat för dig.

zeus
Kommer du hit ofta?
Medlem
194998
August 22, 2002 - 9:44 am
sp_Permalink sp_Print

hmhm äntligen nån som hajjade lite Tack svenne, jag blir så trött Dä ä ju fan så man baxnar. tråden ballade ju inte ur fråns nån nämner inga namn började snacka om att amd slår intel, när inte det var det tråden gällde ens, som sagt jag påvisade att min temp var den samma även fast jag hade klockat 600mhz inget annat, "tänkt skriva mer men skiter i det verkar inte hjälpa på små pojkar som inte är torra bakom öronen och måste hävda sig. I LOVE YOU ALL !!särkilt dig Swartz puss på dig. du är säkert en mogen duktig tekniker som slår allt å alla i det mesta, snälla får jag ta på dig?? tycker du är så cool . End of discussion!!!!

Swartz
Kommer du hit ofta?
Medlem
196141
August 26, 2002 - 4:26 am
sp_Permalink sp_Print

*SKRATT* Undrar vem som ballade ur!!!

Jag svarade och höll mig till tråden! Sen att det satt ett litet fnask och skickade massa mothugg...inget att jaga upp sig för! 😀

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
196144
August 26, 2002 - 4:53 am
sp_Permalink sp_Print

Varför varför varför måste varenda tråd till sist bli en intel vs amd tråd.. Det börjar bli rätt tröttsamt vid det här laget faktiskt.. Och de flesta borde veta vad de olika är bra på vid det här laget eftersom alla hela tiden gapar ut det mot varandra.. Lite ordning om jag får be!

Swartz
Kommer du hit ofta?
Medlem
196158
August 26, 2002 - 7:49 am
sp_Permalink sp_Print

[NH wrote: Noddan]Varför varför varför måste varenda tråd till sist bli en intel vs amd tråd.. Det börjar bli rätt tröttsamt vid det här laget faktiskt.. Och de flesta borde veta vad de olika är bra på vid det här laget eftersom alla hela tiden gapar ut det mot varandra.. Lite ordning om jag får be!

Jag håller med! Delvis mitt fel...sorry!

Jaha Noddan...har du några bilder på dina modds?
Har gjort en del modd själv...jag kan ju se om jag kan få ut några bilder!
Har lackerat om hela lådan efter jag fräst upp lite större hål till mina fläktar (kört upp hålet i fronten till att passa 120 fläkten för insug och likadant bak för utblås)...satt in en neonramp och funderar på fortfande hur jag ska göra med mitt windowkit...kanske har du några förslag om få se hur lådan ser ut!

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
196224
August 26, 2002 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, det vore intressent o se.. lägg gärna upp lite bilder, bilder på min kommer ngn annan gång pga att jag är mitt i ett lådbyte, och hela gamla lådan är isärplockad.. men det kommer tids nog 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 110
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL