October 14, 2002
jag har ett utblås under nätagget som vanligt, ett inblås vid fronten och ett inblås på chassi dörren som blåser in på grafikkortet och på processorn. Med alla fläktar på så får jag 11912 i 3D Mark. Utan båda 2 inblåsen och fläkten igång på grafikkortet ens!! så får jag 11850...och då är min burk så tyst att jag knappt kan avgöra att den är på. Kan detta verkligen stämma? det är ju knappt någon skillnad på mina poäng. Nån annan som upplevt något liknande??
November 29, 2001
Nischi wrote: jag har ett utblås under nätagget som vanligt, ett inblås vid fronten och ett inblås på chassi dörren som blåser in på grafikkortet och på processorn. Med alla fläktar på så får jag 11912 i 3D Mark. Utan båda 2 inblåsen och fläkten igång på grafikkortet ens!! så får jag 11850...och då är min burk så tyst att jag knappt kan avgöra att den är på. Kan detta verkligen stämma? det är ju knappt någon skillnad på mina poäng. Nån annan som upplevt något liknande??
SÅ länge dte inte är extrema temperaturskillnader så var det ju inget konstigt i det hela.
June 19, 2002
Json_81 wrote: Varför skulle det göra någon skillnad? Du får ju inte mer poäng bara för att du har lägre temperatur på processorn/grafikkortet.
Mjo, teoretiskt sett borde man få det. Resistansen i ett material minskar då temperaturen minskar, och därför borde det bli effektivare om det är kallare. Rätta mig om jag har fel, men det borde vara så.
November 29, 2001
[NH wrote: Noddan][quote=Json_81]Varför skulle det göra någon skillnad? Du får ju inte mer poäng bara för att du har lägre temperatur på processorn/grafikkortet.
Mjo, teoretiskt sett borde man få det. Resistansen i ett material minskar då temperaturen minskar, och därför borde det bli effektivare om det är kallare. Rätta mig om jag har fel, men det borde vara så.
Får små skillnader för att det ska göra någon reell prestandaskillnad. 🙂
August 10, 2002
[NH wrote: Noddan][quote=Json_81]Varför skulle det göra någon skillnad? Du får ju inte mer poäng bara för att du har lägre temperatur på processorn/grafikkortet.
Vad jag vet så leder matreal (metall typ) bättre vid högre värme.
1 Guest(s)