Kan kylpasta bli gammal?|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kan kylpasta bli gammal?
snuffa
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 56
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 11, 2005 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

Hej! Jag köpte för lite mer än ett halv år sen en artic silver 5 å safta på prollen och har sedan vid kanske 4-5 andra tillfällen jämt utspridda använt den.. tänkte köpa ny kylare nu snart å undrar om den kan förlora effekt eller nåt med tiden ? :O

Kan temperaturförändringar och dylikt förstöra dess egenskaper?
puss

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
840150
February 11, 2005 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Du menar om kylpastan har ett bästföre datum ? eller menar du att i och med att du har smörjt på flera gånger och hållt på och mixat så kanske det har torkat ut eller på något sätt tappat effekt ?

snuffa
Siktar mot toppen
Medlem
840162
February 11, 2005 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

ja precis asså om den har något bästföre datum eller liknande!?

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
840180
February 11, 2005 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla produkter har ett bästföre datum men det brukar inte stå på produkten, antagligen räknar företaget att produkten kommer ta slut innan datumet kommer gå ut därför behövs det inget Bästföre datum, det tycker jag är dåligt. Bäst före datum ska finnas. Du kan ju kolla på den om du hittar något datum på kylpastan.

Annars det här med att du smörjer och pillar runt, det klart om du håller på och byter och rengör och byter hel tiden då kan det tappa lite på effekten men inte så mycket, bara du är noga med att alltid ha ett tunt lager kylpasta jämnt utspritt på prollen så riskerar du inget BAD! =).

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 705
840204
February 11, 2005 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis som Lakszen säger så har alla produkter ett bäst-före-datum, men just vad gäller Arctic Silver 5 så kanske du hinner dö innan produkten har blivit dålig. Åtminstone om man får tro dem 🙂

Det som händer är att den separerar i sina beståndsdelar. Lagrar du en tub i 20 år så kommer du säkert märka att silvret ligger på botten medan oljan flyter längst upp. Enligt arcticsilver är det inget problem. Antingen kan man själv mixa ihop beståndsdelarna igen, eller så använder man silverbeståndsdelen som den är. Men jag tror att man inte får samma resultat om man bara använder silverbeståndsdelen eftersom den inte härdar på samma sätt då - men det skriver de inget om...

Varken oljan, silvret eller de andra beståndsdelarna bryts i alla fall ner så snabbt att man hinner märka av det. Så även om de separerar så funkar produkten.

Men jag håller ändå med om att informationen borde finnas lite tydligare. Dessutom skulle det vara intressant att veta om det tar 10 eller 100 år innan oljebeståndsdelen har blivit dålig.
Själv är jag inne på 4:e året på min AS3 🙂

snuffa
Siktar mot toppen
Medlem
840320
February 11, 2005 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

hyvens grabbar

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 106
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL