October 4, 2002
Hallå allihopa...
Blev nyss medlem på detta trevliga forum. Tänkte höra om det går att köra min AMD XP 2000+ utan cpufläkt (vill få den tyst, tyst, tyst). Ligger nu på en cpu temp på 25 grader (iofs är det VÄLDIGT kallt ute : )).
Vad tror ni - är det någon som har provat att köra utan fläkt (har kompisar som kör utan cpufläkt, men då med mindre kraftfulla cpuer såsmo celeron 500 MhZ - som ju genererar mindre värme dessutom).
Återigen - ett mycket trevligt forum, även för dem med lite större kunskaper *hum, hum*... : )
October 4, 2002
Kanske bör nämna att min cputemp på 25 grader är när den är idle (tror jag iallafall - tempen är mätt i bios på mitt soltekkort)
Bara så att ingen tror att jag har värstingkylning (vilket jag inte har...)
: )
PS! Eftersom jag mätt min temp i biosen bör omröstningsalternativen också anses/anges som biosvärden... DS!
/ Tobiaz
October 4, 2002
Är Zalman CNPS6000ALCU ett bra val av fläkt? Är Tt SILENT VIKING 21 dB http://kylning.com/product_inf.....4664b757bd ett bättre val?
Tack för det otroligt snabba svaret - under en minut, det måste vara rekord för alla forum...
/ Tobiaz
June 30, 2001
Min k6-2'a kan jag köra utan fläkt. Överklockad också. Nu kör jag den på 300@333 MHz, men jag har fläkt ändå. Den låter inget.
December 2, 2001
Mathias wrote: [quote="]{ing_En"]illa.. ajg kan inte välja vilken temp jag ligger på 🙂
ligger på CPU @ -32c Kompressor @ -44c
så glad över mitt nya system..
Ljug lagom. En cpu på minusgrader skulle väl inte fungera?
Han har juh kompressor för fan!!! Då kan man kommer långt under fryspunkten.. Jag tror fullt på {ing_En
Jag skulle starkt avråda dig från att köra din dator utan fläkt, den snabbaste processorn jag kört utan fläkt är en PII 400Mhz men en enormt stor kylflens i aluminum... Den låg på runt 50-55 grader i full load.
Nää dra på lite schysst musik så är saken klar 😀
October 15, 2001
Mathias:
Där har du mitt system.
Finns en flik me Reviews.. läs dom om du inte tror mig.
1 Guest(s)