August 2, 2001
Kan man lite på Thermaltake egentligen? Dom ljuger ju hela tiden!
På deras Volcano II kylare står det att fläkten blåser 36cfm, allså 1cfm under delta black label.. Detta stämmer inte, volcano II fläkten blåser runt 25-30cfm.. Jag har testat själv..
Fläkten i deras Dragon ORB III ska ju blåsa 38cfm och bara låta 36 db! Delta fläkten blåser ju 37cfm men låter hela 46db. Efter att jag gämfört delta black label med dragon orb fläkten kom jag fram till att Dragon ORB fläkten nästan låter MER än Black Label fläkten.. Knappast 36db, snarare runt 46-47db..
All deras bilder på flänsarna är utdragna och förvränga så att dom ska se större ut.. Kolla bara på Volcano II tex.. den är egentligen ganska liten!
:wide:
[ Detta Inlägg ändrades av: nXsty den 2001-09-10 21:22 ]
August 6, 2001
On 2001-09-10 21:18, nXsty wrote:
Kan man lite på Thermaltake egentligen? Dom ljuger ju hela tiden!På deras Volcano II kylare står det att fläkten blåser 36cfm, allså 1cfm under delta black label.. Detta stämmer inte, volcano II fläkten blåser runt 25-30cfm.. Jag har testat själv..
Fläkten i deras Dragon ORB III ska ju blåsa 38cfm och bara låta 36 db! Delta fläkten blåser ju 37cfm men låter hela 46db. Efter att jag gämfört delta black label med dragon orb fläkten kom jag fram till att Dragon ORB fläkten nästan låter MER än Black Label fläkten.. Knappast 36db, snarare runt 46-47db..
All deras bilder på flänsarna är utdragna och förvränga så att dom ska se större ut.. Kolla bara på Volcano II tex.. den är egentligen ganska liten!
:wide:
//nXsty[ Detta Inlägg ändrades av: nXsty den 2001-09-10 21:22 ]
Är den bra den där fläkten förresten...?
1 Guest(s)