December 31, 2002
Hejsan jag har fått min p4 nu från datorbutiken och har monterat fläkten utan kylpasta jag använde den svarta tunna kudden lr va det e... sen så va det lite bökigt med att få dit fläkten så jag undrar om jag har satt den fel... för den ska ju inte sitta som på en amd att det finns en högre kan p åena sidan.. dom såg ju likadana ut... så jag e orolig...
MVH Jonas
May 9, 2001
Ta bort den svarta saken och sätt dit en bättre kylpasta istället.
Nej, det går inte sätta den fel. Släpp ner den rakt och dra åt den med de vita spännerna som finns på sidorna.
Du flyttar till " andra sidan" om du förstår vad jag menar. Går inte att göra fel. Rätt så idiotsäkert system.
Det ska ge ett jämt tryck och den sitter fast bra där. Betydligt bättre än AMD:s kylare och de gamla som finns till P3.
December 31, 2002
nu installera jag vinbond hardware doctor som följde med på abit skivan... när jag e i windows och chattar m.m. så ligge prollen på 40 - 42c när jag spelar 45-46 så det e för hög temp lr?? blir den lägre om ajg fixar bra kylpasta?? vilken kylpasta e bra för p4or?? det här e min första p4 har haft amd förut!!
October 29, 2001
Jag har den där svarta "grejen" istället för vanlig kylpasta. Det verkar som du får leva med den tempen du har. Du har ju chassifläktar och så. Men det är ju, som en del säger att vissa moderkort visar 10 grader för mycket i temperatur. 42 grader är ju iof ingen fara på taket då en P4 tål höga temperaturer.
1 Guest(s)