September 8, 2003
January 18, 2003
Death On Wings wrote: chansen att klocka en compaq från windows är 0%
Hehe, jag lyckades faktiskt få upp en Compaq P2 400MHz -> 448 en gång i tiden, var ett rätt standard Intel BX-mobo inklusive klockgeneratorn. Men märkesdatorer är generellt sett rätt hopplösa å överklocka
December 31, 2001
.doedels wrote: Är det 100 % säkert eller är det bara något du säger för att du är märkesdator fientlig ?
Jag ahr kollat intells men det verkar som man måste betala för programmet
jag försökte under 3 år att få upp min presario memd p3 933mhz 256 ram och tnt2 m64.....
upptäckte dock att det var lönlöst. hittade lite byglar på moderkortet men de var redan inställda på max så det enda jag kunde göra va att klocka ner den.
December 31, 2001
-d-himself- wrote: hm, måste man inte fylla i vilket mobo man har för att använda "windows-fsb" program?, eller gäller det inte alla?
i de jag testade under den tiden jag höll på med det så behövde man det. även där en anledning att det skiter sig...
ringde till compaq och fråga va det va för moderkort jag hadde men icke då sådana uppgifter lämnar vi inte ut och vi är inte heller skylldiga att lämna ut dem sa de så då slängde jag bara på luren.
November 11, 2003
Death On Wings wrote: chansen att klocka en compaq från windows är 0%
Min kusin har en fujitsu siemens som bioset är låst på. MEN efter lite hjälp från mig laddade han ner ett progg från MSI's hemsida, både han och jag har MSI, där kan han höja fsb'n.
Men cpu'n blir så väldigt varm så han kan inte höja mycket ändå!
November 22, 2001
Var på intels hemsida hittade du det programmet?
Jag skulle gärna testa att överklocka min laptop.
Det e i865pe chipset i den o den har stöd för prescott så det borde väl kunna vara möjligt att överklocka.
Dock finns inga sådana inställningar i bios, tyvärr inte ens cas-inställningar där.
1 Guest(s)