April 13, 2004
Hej. Fick ryck och ville klocka min 2800+ vill helst köra den som en 3200+ stabilt.. men när jag höjer fsb´n till 180 så blir det fel i prime95 efter någon minut bara...
då fick jag ett litet tips att höjja vcoren litegranna.. så jag gick in i bios sökte fram vcore och den va på controlled by h/w så jag ändrade det till 1.675 men då vägrade datorn att starta... kan man ändra någonting annat för få den stabil eftersom vcoren verkar inte gå ändra..
har twinmos 2x256 pc3200 orginal
kör med orginal volt på minnerna och timmings 2.5-3-3-9
låst agp porten på 66 oxå..
sen tempen i prime ligger på 50c i prime med halvfart på fläkten...
Vad gör jag för fel och vad kan jag ändra ??
April 13, 2004
det kan man ju göra 🙂 jag kör med multin på auto men jag har för mej att den ska vara på 12,5 på 2800+ så man kankse borde testa sänka till 11 å testa köra 😀 kör med fsb på 177x12,5 nu med prime den har kört 1 timme nu utan problem 😀
ger det nått att höjja volten på minnena blir den stabiláre då ?
Edit: Testade ndra multipliern till 11 men då startade den inte heller... men nu har jag ändrat minnet timmingen så den går i 2,5-3-3-11 oxå kör jag den i 2227mhz 40 minuter primestabil än så länge.. jag hopppas det funkar i 4 timmar till minnst 😀
April 13, 2004
mjo tror oxå den är multiple låst hehe...
jassi jag har ett noname agg på 300w 😛 kan ju sitta nått där oxå men som det ser ut så verkar alla rails vara i fint volt tal..
men jag ändrade som sagt timmsen på minnerna nu till 2.5-3-3-11 och kör den på 2257mhz haft igång prime nu i 4 timmar snart och inget fel alls 🙂
hur länge ska man köra prime ?
hört många med nforce och twinmos som haft lite problemz.. kan det vara minnena som klurar till det ? hoppas iaf prime går stabilt ett tag till 🙂
April 13, 2004
fick error i prime när jag minskade volten på minnerna...
klarade 30 minuter på den clocken jag har nu men jag har kört benchmall med farcry 35gr och det är helt stabil och den går inte varm.. räknas inte det som rätt stabilt ? Kan det hända nått så datorn går sönder om den inte är stabil men den ligger endå bara på 45-50 grader varm.. tänkte prollen kan inte gå sönder för man har en lite ostabildator ?
edit: http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
e det där ett bra agg ? kanske får mer stabilitet med mer kraft 🙂
July 11, 2002
slafs_ wrote: Köp ett Antec True control 550W eller vad dom heter 🙄 Sånna kör proffsen med 🙂
Om proffsen hoppar ner för ett berg, betyder det att man också ska göra det?
Annars finns Levicoms nätdelar som håller hög kvalite på strömmarna plus att det är relativt tysta (ägde själv en)
http://www.datorbutiken.com/se.....EV420XPE-P
March 14, 2004
Smirnoff wrote: [quote=slafs_]Köp ett Antec True control 550W eller vad dom heter 🙄 Sånna kör proffsen med 🙂
Om proffsen hoppar ner för ett berg, betyder det att man också ska göra det?
Annars finns Levicoms nätdelar som håller hög kvalite på strömmarna plus att det är relativt tysta (ägde själv en)
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LEV420XPE-P
Haha den var bra... 😛 Ne men jag vill inte att han ska bli besviken.
April 13, 2004
det dära levicomét såg fint ut 🙂 tror det blir ett sådant när jag får lite mera peningar...
men vet ni om datorn kan gå sönder om man får error på prime och datorn inte är stabil fastän man inte har hög värme ? vill som veta om jag kan köra den såhär funkar fint fint i spel men får fel i prime.. funkar även fint i toast en timme och 3dmark 20gr och 30 gr farcry benchmall... gör inget annars om den skulle starta om nån gång då och då 🙂
August 16, 2002
peppe20 wrote: twinmos orginal gillar låg vdimm och 2.5-3-3-3 timings :bgrin: mina gör 230 fsb i 2.6 vdimm med 2.5-3-3-3
du kan ju inte köra 2.5-3-3-3 ditt nöt... den sista (tcp) måste vara lika stor som tras plus den andra (plus ett på det också)... alltså i ditt fall så får du bäst prestanda me 2.5-3-3-7... de bästa timingsen som man kan ha är 2-2-2-5, och det är absolut, inge snack om saken...
1 Guest(s)