December 25, 2004
Hej!
Jag har letat en bra stund... och är väl inte så jädrans bra på att hitta saker, men jag tänkte att experterna här kanske gör det? 🙂
Jag undrar om det finns någon som känner till någon fläkt som har bättre blås, lägre ljudnivå och bättre pris.... än den här?
Det är en 120mm fläkt som går på 12V...
Kapa- Ljud- Temperatur- Varv- Max Effekt-
citet nivå område tal tryck förbr
Typ Lager m3/h dBA °C v/min Pa W
JF1225B1H Kul- 141 41 −10 till +70 2400 46 3,6
pris: 130kr + exkl. moms
//Blash
August 16, 2003
jag hoppas att du vet att öronen lär blöda med en sån där fläkt, 41.1 dbA (!)
jag hade en fläkt som var på 35 dbA förut, jag blev tokig så tillslut så klippt jag av sladden, personligen så tycker jag att fläktar inte ska vara mer än 20-25 dbA
vad ska du ha fläkten till?
December 25, 2004
Poontus wrote: jag hoppas att du vet att öronen lär blöda med en sån där fläkt, 41.1 dbA (!)
jag hade en fläkt som var på 35 dbA förut, jag blev tokig så tillslut så klippt jag av sladden, personligen så tycker jag att fläktar inte ska vara mer än 20-25 dbAvad ska du ha fläkten till?
Den kommer att sitta i en anläggning som aldrig kommer närmare folk än 2-3 meter...Jag håller på och utvecklar den och därför är jag lite hemlighetsfull av mig :)...
Ju mer luftflöde, tystare och billigare... desto bättre...
Finns det verkligen ingen som har något bra förslag? 🙂
//Blash
May 7, 2004
Om du söker 80mm så är ju Silent Eagle ett bra val. Rätta mig om jag har fel.
Om du söker 120mm så är väl DENNA rätt bra? Annars så har du ju DENNA som är på 20dba 1200rpm. Eller så kan du ju ta gamla hederliga ADDA.
December 14, 2005
Den bästa 120 mm fläkten när det gäller ljudnivå/prestanda är Nexus 119:-. Doch snurrar den bara ca 1000 rpm så den flyttar inte jätte mycket luft. Vill du ha en snabbare visp är Acoustifan varianter bra men dyra. Det följer dock med gummiupphägning som gör de tystare.
2 Guest(s)