February 21, 2003
läs nere 😉 inte maxxat den heller... nöjd som det är då den ska vara tyyyyyst också
sen ett tips också...
ökat volten till minne? sänkt klockspeed på minne om du inte har bra pc400 minnen?
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
January 4, 2001
FonzzziE wrote: ToaD köp inget skit som du ligger inne me nu en j**la p4 2.4c @ 3.0Ghz. de säger sej självt ? AMD POWA!
jag kan boota min 1.8 i över 3ghz... vad säger det? intel "powa" yeah...
Skippa liknande inlägg i framtiden.. kan du inte hjälpa honom så svara inte... okej?
Har du låst AGP/PCI? Vad kör du minnena i? vad har du för CAS inställningar? Hur högt har du spänningen till prollen?
April 2, 2003
Coore wrote: Har du låst AGP/PCI? Vad kör du minnena i? vad har du för CAS inställningar? Hur högt har du spänningen till prollen?
1. Ja
2. jag kan boota i 3 ghz om dividern är på 3:2 men inte 5:4 dvs 400mhz..
3. vet inte hur man ställer in inställingarna för cas.. men timingarna kördes i 2 7 4 4 tror jag... *
4. har provat upp till 1.65 ingen skillnad från orginal volten. enda som händer är att han gnäller om att tangentbordet inte är anslutet ibland.. och annars tjuter han tills jag reboota 3 gånger.. dvs ställt ner fsb:n och minnena.
*jag klockar inte just nu gjorde det förra veckan så jag kom inte ihåg precis allt på pricken 😉
April 2, 2003
Coore wrote: 1 okej
2 prova att köra 1:1 ist
3 prova att ställa minnena på 2.5 7 3 3....
4 upp till dig hur högt du vågar dra upp vcoren... men för att kunna klocka får du öka lite till...
Hur ska han kunna boota i 1:1 när jag kan spela battlefield i kanske 5-10 minuter med 225 (2.7ghz) i fsb och divider i 1:1 ?
Men ska inte pentiums ha "slappa" timings ? nog för att dom där är orginal timingarna...
vcoren kommmer att ska provas höja när jag får min slk900 + minneskylning.
April 5, 2003
De låter som om de e värmen som tar den men när du fått fetare kylning och kanske slängt på lite AS3 kan de ju gå bättre. AMD brukar iaf behöva en saftig vcore så de kan ju vara där de tar stopp också sen verkar 2.7v på minnena snålt du ska nog kunna köra så hårt som 2.9v om du bara vågar.
btw grattis på födelsedagen i efterskott syns på måndag
1 Guest(s)