October 4, 2002
Har en AMD 1700+ DLT3C JIUHB som jag har kört i 200x12,5=2500mhz (max på mitt Epox 8RDA+, mk:et klarar ej högre fsb och 12,5 är max multiplier)
Kände att processorn ville högre och skulle ändå uppgradera en annan dator så jag köpte ett Abit NF7-S v2.0, trots att jag har hört att många fått problem med döda moderkort av den här typen...
Allt fungerar utmärkt - det är bara det att jag inte kan klocka en enda mhz utan att datorn blir grymt ostabilt... Har ökat spänningarna utan framgång...
Jag kör med senaste BIOS-versionen (20 eller 21 tror jag) - uppgraderade på en gång då jag hört att detta ska hjälpa mot "Abit NF7-döden"... Vilket är bäst för att klocka med?
Mvh
Tobiaz
October 4, 2002
CasO wrote: jaa men jag kanske vill veta vad du har för kylning ändå =)...
PS: nice homepage 8)
Kör med en Arctic Cooling... funkar utmärkt... aldrig över 50 grader på lägsta varvtalet, och är helt ljudlös...
Vet att ingen kommer tro mig men det är sant! :eye:
Edit: Detta är temperaturen vid 2600+ som jag kör den i, i vardagen 8) Vet inte vad tempen är i 2500 mhz, har inte kollat :bgrin:
July 18, 2003
3ddul wrote: själv kan man inte uppdatera bios då man inte har någon floppy *asg*
hehe, har samma problem. JKag får gå in till morsans dator och sno den floppy då, vilket man inte orkar alltid 😀
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
February 3, 2003
*blitz* wrote: [quote=3ddul] själv kan man inte uppdatera bios då man inte har någon floppy *asg*
hehe, har samma problem. JKag får gå in till morsans dator och sno den floppy då, vilket man inte orkar alltid 😀
LOL men ni kanske vet att man kan ladda ner ett program från abits hemsida som laddar hem en ny bios till datorn och uppdaterar den utan diskett???haha kommer bara inte ihåg vad det heter med de finns på ABits hemsida...Abit flashmenu eller nått...Behövs ingen floppy :bgrin: ...
July 18, 2003
LorD_Kvadd wrote: [quote=*blitz*][quote=3ddul] själv kan man inte uppdatera bios då man inte har någon floppy *asg*
LOL men ni kanske vet att man kan ladda ner ett program från abits hemsida som laddar hem en ny bios till datorn och uppdaterar den utan diskett???haha kommer bara inte ihåg vad det heter med de finns på ABits hemsida...Abit flashmenu eller nått...Behövs ingen floppy :bgrin: ...
Nice, ska kolla det direket.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
February 3, 2003
*blitz* wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=*blitz*][quote=3ddul] själv kan man inte uppdatera bios då man inte har någon floppy *asg*
Nice, ska kolla det direket.
Gör de...Ja ble skit glad när jag såg de...Behöver man inte ha floppyn inne...Men visst e de bra ibland att ha floppy? 😛
September 28, 2002
Den BIOS-versionen som du kör med är till rev 1.x av NF7-S. Den nyaste till NF7-S v2.0 är 18 och hittas på ftp://ftp.abit.com.tw/pub/down.....nf7d18.exe
October 4, 2002
Zedda wrote: Den BIOS-versionen som du kör med är till rev 1.x av NF7-S. Den nyaste till NF7-S v2.0 är 18 och hittas på ftp://ftp.abit.com.tw/pub/down.....nf7d18.exe
Alltså jag använde Abits flashprogram i Windows o den tankade ner rätt version själv så det är nog itne fel... då är det version 18 jag har...
Har ju sett flera trådar tidigare om Abit v2.0 som inte kunde klocka 1 mhz... ska försöka leta upp dom 🙄
Några som vet något? 😀
August 20, 2003
jag har NF7-S v2.0 och jag kan klocka som fan ...
Använder denna BIOS: http://fae.abit.com.tw/downloa.....nf7d18.exe
Ps. Du kan ju starta upp datorn med en Win98-CD och starta DOS och ha BIOS-filen på hårddisken och flasha på det viset.
July 18, 2003
Jag kan också klocka med mitt NF7-s rev 2.0 kommer upp i 220 i fsb utan problem, men min cpu suger hårt så kan inte köra hög multipel då :/
IBM Thinkpad T60
July 18, 2003
Kanske finns någon liten defekt på moderkortet.
IBM Thinkpad T60
2 Guest(s)