September 1, 2002
Grr ... hade inga problem att klocka med min dator förrut (se sign). Men helt plötsligt vill den inte klocka en enda MHz 🙁
Kan inte ens köra 2GHz @ 200x10 eller 166x12 heller.
Enbart standard :/ knäppt.
CP-bräda...
EDIT: Nu helt plötsligt ville den leka med mig igen.
2300MHz (200x11,5) @ 1,85V utan problem.
Skummish ...
July 18, 2003
Tobiaz wrote: [quote=*blitz*]Kanske finns någon liten defekt på moderkortet.
Inte troligt... o kan inte göra nåt åt det isf... 😕
Det går väl att skicka tillbaka lr?
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
June 4, 2001
Dinos wrote: Grr ... hade inga problem att klocka med min dator förrut (se sign). Men helt plötsligt vill den inte klocka en enda MHz 🙁
Kan inte ens köra 2GHz @ 200x10 eller 166x12 heller.
Enbart standard :/ knäppt.CP-bräda...
EDIT: Nu helt plötsligt ville den leka med mig igen.
2300MHz (200x11,5) @ 1,85V utan problem.Skummish ...
Fint jhue.. 😀 det va tur att det itne va nått annat grejs.. typ något fel på mobot.. 😀
September 19, 2002
*blitz* wrote: [quote=Tobiaz][quote=*blitz*]Kanske finns någon liten defekt på moderkortet.
Inte troligt... o kan inte göra nåt åt det isf... 😕
Det går väl att skicka tillbaka lr?
Visst kan du skicka tillbaks kortet, men att kortet inte går att överklocka täcks nog inte av garantin... Bara det att du överklockar förverkar ju garantin, inte för att de kan kolla det men.
Tänk dig själv om du går till butiken du köpte det av och säger; "Du jag vill lämna in det här moderkortet, det går ju inte att klocka med juh för faen!" Då säger nog säljaren nåt i stil med; "Gå & lägg dig, bara för att du sa sådär så får du ingen garanti! Du erkände just att du överklockat kortet så glöm allt vad garanti heter!!!!! U BASTARD!! I WILL KILL YOU!" Fast förhoppningsvis så är han en rar & snäll försäljare som uttrycker sig på ett något vänligare sätt...
Du förstår min poäng va? Du lär måsta hitta nåt fel på kortet som faktiskt täcks av garantin för att få det utbytt. Har du tur kanske du får göra ett återköp, och sedan köpa ett annat likadant från en annan butik.
November 26, 2002
Självklart gäller garantin på moderkortet fast du klockar! Du förbrukar garantin på CPUn men inte på kortet. Att kunna ändra FSB, multipel, volt etc är ju features på kortet och ska därför täckas av garantin om det inte funkar. Kortet är tillverkat för att klara de inställningar du kan göra i BIOS. Det behöver du inte oroa dig för. Men, om du har möjlighet, testa med en annan CPU - det kan ju vara den som tagit stryk.
November 26, 2002
Jag monterade förresten en XP1700+ på ett NF7-s r.2 igår kväll och den snurrar just nu på 11.5 x 174. Ingen toppklockning direkt, men den har inte så mycket som hickat en enda gång. Jag har inte flashat BIOS, faktiskt inte ens kollat vilken version jag har. Så, ngt är fel på Mobot/CPUn eller minnen i din burk.
October 4, 2002
John_lz wrote: Jag monterade förresten en XP1700+ på ett NF7-s r.2 igår kväll och den snurrar just nu på 11.5 x 174. Ingen toppklockning direkt, men den har inte så mycket som hickat en enda gång. Jag har inte flashat BIOS, faktiskt inte ens kollat vilken version jag har. Så, ngt är fel på Mobot/CPUn eller minnen i din burk.
CPUn och minnena har ju inte bytts ut... så de är det nog inte fel på...
June 4, 2001
[ToMaHaWk wrote: ][quote=John_lz]Kortet är tillverkat för att klara de inställningar du kan göra i BIOS.
Så du menar att mitt nf7 ska klara 300 i fsb? 😕 Tror inte det hördu.
hmm.. tyckte det lät lite skummt det där.. mitt gör asså 250mhz fsb och 500mhz minne dvs 1000mhz ddr.. 😀
September 19, 2002
nILGot wrote: [quote=[ToMaHaWk]][quote=John_lz]Kortet är tillverkat för att klara de inställningar du kan göra i BIOS.
Så du menar att mitt nf7 ska klara 300 i fsb? 😕 Tror inte det hördu.
hmm.. tyckte det lät lite skummt det där.. mitt gör asså 250mhz fsb och 500mhz minne dvs 1000mhz ddr.. 😀
Ehhh... Nää. Din Cpu-buss går kanske i 250mhz, dvs 500mhz i "ddr". Dina minnen går INTE i 1000mhz ddr, det är omöjligt på en amddator i nuläget.
Du syftar kanske på att du max kan ställa in 250mhz på fsb i bios? Du har ett annat moderkort, abit's nyaste bios tillåter en att ställa in 300 osm max fsb. Inet för att någon lär lyckas få den att gå i den hastigheten men...
September 19, 2002
caged wrote: Hmm, flasha verkar svårare än jag trodde... Suck, måste väl göra det jag också någon gång. Om inte senaste BIOS är skickad med moderkortet, vilket jag tvivlar på...
Tanka hem Abit Flashmenu istället så går det snabbt & smidigt via internet... 😉 Sköter allt själv..
1 Guest(s)