October 15, 2003
Hejsan,,, snart får jag min AMD64 med asus kv8 deluxe mobo, och mushkin pc3500 minnen..saphire 9800xt
e det nåt speciellt jag ska ändra innan jag börjar installera windows osv,, ändra minnes timings ,minnes volt?
ändra bios vesion till 1004 vet jag ,,
ni kan la ge förslag ni där ute med AMD64or..
plz help a noob
October 7, 2003
du lär inte kunna klocka så värstingens elvis, asså vias K8T800 chipset som sitter på din asus-planka har inte fixed agp/pci frekvenser så i och med att du drar upp fsb:n (om du nu kan kalla det d på amd64) så ökar den å grafik korten blir lite kinkiga för sånt när agp frequensen går över 70-72Mhz nånting så då lägger dom av.
Ganska trist, ska man klocka ska man nog köra nforce eller så, fast då har du ju istället inte hela HT-bussen på 1600Mhz. Men nForce 250 som kommer om 3-4 månader är nog bättre på det. Dom har ju iaf låst agp/pci.
chill
October 15, 2003
snuffa wrote: du lär inte kunna klocka så värstingens elvis, asså vias K8T800 chipset som sitter på din asus-planka har inte fixed agp/pci frekvenser så i och med att du drar upp fsb:n (om du nu kan kalla det d på amd64) så ökar den å grafik korten blir lite kinkiga för sånt när agp frequensen går över 70-72Mhz nånting så då lägger dom av.
Ganska trist, ska man klocka ska man nog köra nforce eller så, fast då har du ju istället inte hela HT-bussen på 1600Mhz. Men nForce 250 som kommer om 3-4 månader är nog bättre på det. Dom har ju iaf låst agp/pci.
chill
jo oki,,
men ca 10% max är man kunna klocka kt800 korten..
til 2100mhz
en fsb på kanske 210 el nåt..
inte speciellt mycket ,, men gör en ltien del i all fall.. plus att amd64 e schysst i stock spped..
October 15, 2003
snuffa wrote: du lär inte kunna klocka så värstingens elvis, asså vias K8T800 chipset som sitter på din asus-planka har inte fixed agp/pci frekvenser så i och med att du drar upp fsb:n (om du nu kan kalla det d på amd64) så ökar den å grafik korten blir lite kinkiga för sånt när agp frequensen går över 70-72Mhz nånting så då lägger dom av.
chill
jo oki,,
men ca 10% max är man kunna klocka kt800 korten..
til 2100mhz
en fsb på kanske 210 el nåt..
inte speciellt mycket ,, men gör en ltien del i all fall.. plus att amd64 e schysst i stock spped..
1 Guest(s)