January 14, 2001
OfflineDecember 19, 2000
Offline2001-01-16 22:25, skrev Axzell:
Båda processorerna har samma kärna och därför så kan du komma upp lika högt med både i princip, men pris/prestanda så ska du köpa 650....billigare....och gör ingen skillnad
Helt klart....så länge de samma kärna processorerna..så finns det ju ingen anledning å betala massa onödiga pengar...förutsatt att det inte är för stor skillnad i mhz antal på processorerna.
Nånstans når man ju toppen..där man inte kan komma ikapp med över klockning..!
December 22, 2000
OfflineAsså jag har planer på att köpa en ny processor, men dem säger ju att högre mhz antal processorn har desto svårare är dem att clocka....en datorbutiks ägare här i halmstad har fått upp sin Duron 600 till 1300 mhz.
så varför lägga extra pengar på högre mhz antal när man kommer lika högt med en mindre processor =)
December 22, 2000
Offlinemåste nog tyvärr säga att den handlaren ljuger... tyvärr.... om han inte kör någon form av EXTREM freon/n2o kylning... vilket jag inte tror att han gör..... 1300mhz får man inte ut ur en duron .
kolla in : http://www.wizard.com/~scfoster/
den kylningen han har skulle möjligen... och jag säger möjligen kanske komma upp i en 1200 eller nått ..... så hm... 1300... nja.... tyvärr....
1 Guest(s)

Log In