March 8, 2005
Mitt problem är att jag inte riktigt vet om jag ska lägga slantar på att försöka klocka min CPU mer. Minnena funkar upp till fsb250 fast med väldigt kassa tajmings(kan bara ge dem 2.8V i BIOS) och runt 225fsb med hyfsade tajmings, MEN vid 225x12=2700Mhz tvärdör cpu'n och datorn startar om, kommer inte ens in i BIOS (tack asus för BIOS recov.) Då det funkar bra i 2640Mhz misstänker jag att mitt kassa Nätagg. inte pallar med riktigt när jag höjer mer, dessutom e jag lite besviken på minnestajmingen, då andra verkar ha bättre resultat från de minnena. Så frågan är då om det e lönt för mig o köpa nytt nättaggregat, DDR booster, OCH sammtidigt bättre kylning, som jag ju behöver om burken funkar i 2700Mhz+. Eller e det bara så att man får inte ut så mycket av Newcastlekärnan? Nån här inne som klockar sin Newcastle högt? de flesta verkar ju köra Winchester, vilket jag också gjort om jag vetat DÅ att jag skulle klocka.
Visst, man köper ju inte alla dessa prylar för att det e prisvärt och man får ut några % extra utan för att det e kul och hålla på med, MEN trist o lägga en massa pengar och sen säger CPU'n tvärstopp.
Hmm hoppas jag inte e för oklar
March 14, 2001
Du kan ju fråga dig själv om du har nytta av den extra prestandan du förhoppningsvis får utav att spendera x antal kronor på nätagg, kylning, booster eventuellt andra saker..
Sen kan du ju också se det så att köper du ex nytt nätagg nu har du också ett som håller lite längre och inte blir den första flaskhalsen vid senare uppgraderingar, lika så med kylningen..
Och du kanske kan göra en vmem-modd istället för att köpa en booster?
2 Guest(s)