Klocka en AMD K6-2|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Klocka en AMD K6-2
muchcup
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 367
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 8, 2003 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!
Jag har en dator med en AMD K6-2 processor på 400 MHz, Och ett ASUS P5A-B Moderkort.
Jag har kollat i bios men jag hittar inga inställningar för varken multipel eller FSB. På Moderkortet har jag däremot byglar för volt på cpu, FSB och multipel. Jag provade att bygla om FSBn till 105 mhz men då var det bara svart på skärmen när jag startade. Jag är väldig nybörjare på detta så jag skulle upskatta hjälp embarassed

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
249239
January 8, 2003 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har självt haft en k6-2 450 som jag bara fick upp i 500. Iofs var det länge sen, var inte så kung på kylning & överklockning överhuvudtaget då, så vem vet? Hade kanske fått upp den mer om jag velat, men jag tvekar... K6-2 är inte speciellt klockvänliga, och någon högre fsb kan du mest troligt se i stjärnorna efter är jag rädd. Du kan ju prova att slänga in pc133 minnen om du inte redan gjort det & se om det går bättre med dem.

Mitt tips är dock att prova höja multipeln ett snäpp i taget. Funkar det utan stabilitetsproblem, höj ett snäpp till. Fortsätt så tills du antingen får stabilitetsproblem eller att datorn inte startar. Höj då vcoren ett snäpp & prova. Upprepa tills processorn antingen går stabilt eller börjar vara för varm. HÅLL KOLL PÅ TEMPERATUREN! Detta ska du kunna göra antingen via BIOS eller med hjälp av typ Motherboard Monitor.