February 26, 2002
Jag håller på att jaga toppen i 3dmark 2003 med min bärbara dator och behöver hjälp och råd. Vad är då bättre än NH's forum?
Jag har en P4 2.8 med ett Mobile Radeon 9000 kort som kör 250/200 i default. Jag har klockat det till 274/220, och fått 1289 som mest. På det ligger jag för tillfället 5:a.
Killen som leder har 1545 och har samma processor och givetvis samma grafikkkort men han har klockat sitt till hör och häpna 333/256, detta ger honom 1545 poäng.
Hur skall jag kyla ner datorn för att klocka högre? Jag vill inte plocka isär den för att montera på ngt.
Jag funderade på att ställa den på isklampar, med en handduk imellan eller ngt.
Vad tror ni om det?
February 26, 2002
Jag har ju löst det hela med fukten, det skulle ju isoleras med något som suger upp fukten innan den träffar undersidan av datorn.
Processorn är låst det får jag leva med men vafan grafikkkortet måste palla mer. Testade att dra upp coren i 300 MHz det resulterade i att det blev ränder och zick-zack mönster över hela skärmen. Detta var dock utan extra kylning.
Natten är ung...
February 26, 2002
Nu är det så den garanti jag köpte kostade mig 2500 och täcker allt. Jag kunde spilla cola på den och jag skulle få en ny... Dessutom självrisk.
För det andra så är det kanske inte så aktuellt att köpa en ny dator då jag precis spenderat större delen av 20000 på den. Och visst så kanske ti4200 Go är bättre men det fanns inte när jag skulle köpa en ny dator. Hur som helst så jagar ja ju rekordet med ett Mobile radeon 9000.
1 Guest(s)