April 2, 2003
April 2, 2003
Inte för att ajg vet vad C1 är för nåt men... 🙂
Produktlänk finns här iaf:
http://www.dustin.se/Shopping/.....5010043393
February 13, 2003
tror du kommer högre..... 3.2 tror jag du lätt ska kunna nå med orginalfläkten utan att den går över 50 grader i full load men men.... beror ju också på vad du kommer att köra för volt, den blir rätt mykke varmara om man höjjer volten
ett tipps är att spänna på en chassifläkt över prollen : )
min idlar i 28 med min 120 mmare som blåser på den
April 2, 2003
ynz^^ wrote: tror du kommer högre..... 3.2 tror jag du lätt ska kunna nå med orginalfläkten utan att den går över 50 grader i full load men men.... beror ju också på vad du kommer att köra för volt, den blir rätt mykke varmara om man höjjer volten
ett tipps är att spänna på en chassifläkt över prollen : )
min idlar i 28 med min 120 mmare som blåser på den
Om jag nu ska ge mig på att clocka prollen... vad är det jag behöver göra dådå? Är det bara "hoppa in i bios å pilla lite" eller?
April 2, 2003
February 3, 2003
Stoffs:Ett hett tips är att du läser lite om OC, inan du börjar.Kanske finns nå bra guider här??Sen ang hur högt du kommer är väldigt svårt, eftersom inte en enda processor är lik den andra även om dom har lika Ghz!. Så ta inget förgivet, att dom säger att du "lätt" kan dra upp den i 3-3.2 osv, ska du ta lite lugnt med. Om jag inte har fel så har "chipset" en stor del i OC?, dvs ditt:SIS648 är juh inte känt för att vara jätte vänligt.
Du kan juh somsagt bara ändra FSB´n. ev Minnes freq?Öka lite i taget på FSB´n,Behåll standard Vcoren till prollen.När du kommit så högt att den int bootar ja då kan du nog höja Vcoren 1 snäpp till.men GÅ ALDRIG ÖVER 1.7 me corren.
Pröva dig fram....
April 2, 2003
gabbax wrote: Stoffs:Ett hett tips är att du läser lite om OC, inan du börjar.Kanske finns nå bra guider här??Sen ang hur högt du kommer är väldigt svårt, eftersom inte en enda processor är lik den andra även om dom har lika Ghz!. Så ta inget förgivet, att dom säger att du "lätt" kan dra upp den i 3-3.2 osv, ska du ta lite lugnt med. Om jag inte har fel så har "chipset" en stor del i OC?, dvs ditt:SIS648 är juh inte känt för att vara jätte vänligt.
Du kan juh somsagt bara ändra FSB´n. ev Minnes freq?Öka lite i taget på FSB´n,Behåll standard Vcoren till prollen.När du kommit så högt att den int bootar ja då kan du nog höja Vcoren 1 snäpp till.men GÅ ALDRIG ÖVER 1.7 me corren.
Pröva dig fram....
Tack så mkt... ska ta det försiktigt när/om jag nu ska OC processorn... + att jag ska läsa igenom guiden!
January 4, 2001
Svårt att säga hur högt du kommer...
men jag får väl som alla andra berätta hur det gått för mig och min klockning... 1.8@2.88 1.65V och orginalkylning+AC3 (B0)
1 Guest(s)