January 3, 2003
Jag vill klocka min intelprocessor mera men den hänger sig om jag klockar fsb mer (145MHz>)... jag vill dessutom kunna klocka multipliern men det har inte givit några resultat än trots att jag har försökt dipswitchklocka den så vägrar den att höja sig... vad skall jag göra för att höja multipliern när det inte finns någon biosuppgradering som ändrar på saken?
Ps. jag har vattenkylning så att problemen ligger inte i kylningen i alla fall... Ds.
April 18, 2002
1. Asus P4t533 är absolut inte stabilt vid överklockning
2. Kan du inte gå högre höj volten (fråga inte hur det står i manualen)
3.Intels processorer är multiplerlåsta så hur mycket du än trixar så stannar den på i ditt fall 21.
4.Med din vattenkylning så kan det nog bli för varmt med en 2.8@??.
Hoppas man var till nån hjälp ..Lycka till
January 3, 2003
förresten... vilken fsb bör man komma upp i? jag kommer max upp i 145.. därefter blir datorn knepig... processorn jobbar inte om man inte rör på musen (musen är kopplad till usb)... kan man fixa det på något sätt eller är det dom andra komponenterna på moderkortet som får fnatt vid högre fsb?
April 18, 2002
Det finns ingen fsb man bör komma upp i...
man måste prova sig fram, men om dina andra prylar på kortet såsom nätverk,ljud..etc börjar bli knepig så kanske du borde se över vad du har för dividers..alltså vad agp/pci har för hastighet och för att tipsa så tycker jag att du ska försöka hålla dig till c:a 66/33 medans du klockar cpu:n så du vet att det inte är nåt annat som keffar.
Rdram kan oxå vara knepigt prova köra nåt memtest el. dyl eller prova underklocka minnet så länge..
hoppas du hajade alla "termer" du verkar ju ganska noob men fråga bara om det strular
btw..37c verkar ju ok
January 3, 2003
jag kan ju tillägga att det är p4t533-R som stödjer RAID och 232pin minnen vilket normalt sett inte skall vara något sämre... Annars bygger båda moderkorten (P4t533-C och P4t533-R) på samma chipset, så att jag förstår inte varför min mus krånglar på det viset? Det är en USB-mus kan jag tilllägga... Annars verkar systemet fungera mycket bra utan några andra problem...
1 Guest(s)