October 9, 2002
Jag byter till Amd direkt men en grej förstår jag inte då kommer alla moderkorts tillverkare gå över till Amd då de kommer tjäna pengar på klocknings potential på korten.
Då förlorar Intel massor.
Då inga gör några bra kort till Intel prollar.
hoppas ni förstår vad jag menar,
visste inte hur jag skulle formulera det.
November 15, 2002
Master of mind wrote: Jag byter till Amd direkt men en grej förstår jag inte då kommer alla moderkorts tillverkare gå över till Amd då de kommer tjäna pengar på klocknings potential på korten.
Då förlorar Intel massor.
Då inga gör några bra kort till Intel prollar.hoppas ni förstår vad jag menar,
visste inte hur jag skulle formulera det.
Jag förstår precis hur du menar
Verkligen synd om Intel inför det i sina cpu, däremot skulle det sitta fint om de låste upp multipeln 😀 Edit: vilket skulle medföra mindre flaskhalsar vid klockning tex.
November 15, 2002
-Gurra- wrote: Ok om de blir så så kommer de finnas ytligare en anledning att inte köra intel med tanke på att dom både e dyrare och har sämre prestanda i spel, fast de e klart dom e ju lite svårare att bränna sönder oj nu känner jag att det börjar bli lite ot
När ska folk fatta att knappt är nån skillnad i prestanda på spel mellan Intel och Amd 😡
Största skillnaden är att P4 är OSLAGBAR när det gäller encodingi Mpeg, MP3 osv.
May 9, 2001
Knowledge wrote: [quote=rsastin]Nej, jag kommer inte att byta. Jag är ingen överklockare så för mig spelar det ingen roll.
Hur kan man låta bli att OC? 🙄
Varför skulle jag? Har provat det men märkte ingen prestandaskillnad.
Några hundra MHz hit och dit spelar ingen roll.
Inte förräns man kör med dubbla hastigheten märker man skillnad.
Dessutom blev den bara ostabil och onödigt varm.
March 10, 2003
-Gurra- wrote: Ok om de blir så så kommer de finnas ytligare en anledning att inte köra intel med tanke på att dom både e dyrare och har sämre prestanda i spel, fast de e klart dom e ju lite svårare att bränna sönder oj nu känner jag att det börjar bli lite ot
Intel är ju inte alls så mycket dyrare..och alla tjatar om att AMD är ycket bättre i spel...hur kommer det sig? En stor fördel med Intel är ju att dom har ett överhettningsskydd så man slipper bränna skiten vid för hög clockning
April 3, 2003
Kanske lite klumpigt uttryckt eftersom jag inte har någon direkt erfarenhet inom intel men som jag uppfatar det så är AMD en processor som är överklockningsvänlig men måste kylas som fan, vilket ger ett ganska jobbigt sur om man inte har dyr vattenkylning.
Så därför skulle jag vilja kalla AMD mer för spelprocessorer medans intels känns mer som allround.
Rätta mig om jag har fel
2 Guest(s)