November 22, 2001
Det finns (fanns?) en guide någonstans på den vida webben om hur man sätter en kylfläns på ett SB Live!
De skrev om överklockning oxå, jag kommer inte ihåg om det var helt ploj, eller om man faktiskt kunde göra någon form av överklockning.
Jag minns däremot att det stod att det inte fanns någon mening med det 🙂
May 24, 2005
Saken är faktiskt den att ljudrendering är mycket cpukrävande så att smälla på högsta ljudeffekter i spel belastar datorn hårt! Att överklocka ett ljudkort för att minska processorbelastningen är inten dum idé, säkert mycket genomförbar. Hoppas bara inte att ljudet blir sämre/ högre distorsion pga av högre frekvenser i ljudkorts "gpun"
November 22, 2001
Swampus wrote: Saken är faktiskt den att ljudrendering är mycket cpukrävande så att smälla på högsta ljudeffekter i spel belastar datorn hårt! Att överklocka ett ljudkort för att minska processorbelastningen är inten dum idé, säkert mycket genomförbar. Hoppas bara inte att ljudet blir sämre/ högre distorsion pga av högre frekvenser i ljudkorts "gpun"
Jag är inte riktigt säker nu, men jag tror inte det fungerar riktigt på samma sätt.
Antingen klarar kortet av att processa en viss form av ljud, eller så tar det hjälp av processorn. Jag tror inte man kan få det att prestera mer på det sättet.
Men jag kan ha fel 🙂
September 26, 2003
njaaeeaaeeaa altså ljudkortet jobbar imot prossesorn men Soundblasters nya kort har en egen prossesor kommer inte ihåg vad dom hette. Men dom gör det snabbare i spel osv för då behöver inte prossesorn ta imot signaler ifrån ljudkortet så ofta iaf.
Men seriöst... att klocka ett ljudkort *skakar på huvve* genialt 😛
1 Guest(s)