April 17, 2002
JAg har en XP 1800+ och undrar hur jag ska klocka den! Ska man ställa om på moderkortet eller räcker det om man gör det i BIOS? Har ett Soltek SL-75DRV4 moderkort.
cpun är ju på 133 original, ska man ställa om till 140mhz på moderkortet och Core voltage på nått speciellt? eller hur mycke kan man klocka? är inte så hemma inom detta område
August 15, 2001
Jag antar att du inte har låst upp det (dvs. bundit ihop l1 bryggorna) så du för "nöja" dig med fsb överklockning...
Höj fsb:n ett hack i taget, och stanna tills du märker att det går ostabilt (eller att du inte ens får igång den :razz:)
om det skulle hända att du har höjt upp den "lite" för mycke så behöver du bara rycka bort batteriet.
December 19, 2000
On 2002-04-22 01:14, hejsan wrote:
MEn det gick inte att Höja FSB:n.. :sad:, vet någon varför? den va lixom "låst" i BIOS
Då måset det varit multiplen du höjde...fsb:n SKA gå att höja.
Å glöm inte att höja volten långsamt oxå. har du ordentligt med kylnng så bör du kunna köra den i 1.85 volt.
Men var NOGA med att kolal tempsen hela tiden..!!
Lycka till..!!
December 19, 2000
On 2002-04-22 01:14, hejsan wrote:
MEn det gick inte att Höja FSB:n.. :sad:, vet någon varför? den va lixom "låst" i BIOS
Konstigt...du har ett ganska nytt mobo borde inte vara några problem.
Men har inte Soltek korten något som heter "red Storm" ett litet överklovlnings verktyg i biosen...testa det.
Gör som Palomino sa ta läs igenom din manual ordentligt...det ska gå att klocka mi biosen. Faktumn är att det kortet är ett BRA överklockar kort...ett bland dem stabilaste sägs det.
2 Guest(s)