June 3, 2005
Jag tog ner programmet RivaTuner, och tänkte jag skulle prova mig på att klocka (har aldrig klockat tidigare). Den är altså nu som default 499Mhz på både Core clock och Memory clock.
Hur mycket vågar jag klcoka det? Har ingen extra kylning än vad det finns från början. Har ett Nexus 400w nätagg.
Sen en annan fråga, jag har funderat på detdär med att klocka processorn.. Har en Athlon 3000+. Men där har jag ingen aning om hur man överhuvudtaget gör. Skall man ha nåt program till det eller skall det göras via BIOS lr nåt? Skulle vara tacksam om någon kunde länka till en guide eller skriva själva hur man gör från början till slut, samt hur mycket man kan klocka den processorn?
February 28, 2005
angående processorn gör du det via bios eller (beror på om du har Uguru abit moderkort så kan du göra det via deras program) annars via bios. Grafikkortet behöver du egentiligen inte klocka, tycker att den är tillräcklig men om du vill så ska nog du kunna klocka coren till 530 (utan problem) och Memory 550 (utan problem) det är vad jag tror men prova dej fram...;)
May 28, 2003
Man kan väl inte klocka ATI kort med RivaTuner. (?) Jag skulle använda ATI Tool, de är enkelt program och känner vart max gränsen går.
Fackamato har gjort en lite guid på hur man OC http://ocguide.tehjunkyard.net/
tråden till hans guid finns klistrad i detta forum...
https://www.nordichardware.se/.....70671.html
June 3, 2005
Skulle köra en Search Max Core med Ati Tools...såhär blev det helt plötsligt och se ut på min skärm 😮
[Image Can Not Be Found]
Som ni ser hann den inte långt med att testa... core ligger på 510...började på 499.
Nåt som är fel med mitt kort eller prgrammet som tabbade sig...Eller skall det rent av vara så? (Fick slå av och på strömmen efter det)
June 3, 2005
Nu ännu en fråga...
Klockade Core clock till 520 och Memory till 540. Allt fint hittills. Sen kör jag 3Dmark05. Första Game delen går bra, men vid övergången till nästa blir skärmen svart och inget händer mer. Startar om datorn, då får jag upp ett meddelande som Förkunnar att windows stägdes av pga av ett oväntat fel (Eller nåt liknande) och att problemet antagligen uppstod pga grafikkortet...gick jag ren för långt? Jag hade inga grafik buggar eller nåt när första testet kördes i 3Dmark.
February 12, 2003
Spitfir3 wrote: Nu ännu en fråga...
Klockade Core clock till 520 och Memory till 540. Allt fint hittills. Sen kör jag 3Dmark05. Första Game delen går bra, men vid övergången till nästa blir skärmen svart och inget händer mer. Startar om datorn, då får jag upp ett meddelande som Förkunnar att windows stägdes av pga av ett oväntat fel (Eller nåt liknande) och att problemet antagligen uppstod pga grafikkortet...gick jag ren för långt? Jag hade inga grafik buggar eller nåt när första testet kördes i 3Dmark.
Bara att klocka ner. Inte svårare än så.
2 Guest(s)