December 26, 2001
Orginal kyllning på allting går för mej på min 450@504 det är en paketdator och är alltså ingen kvalitets maskin. Ändra fbs till 112 så är den klockad
May 17, 2001
On 2002-01-01 21:19, ZenCor wrote:
hur gör man om man vill clocka sin p2 450 till 504 ??
och vad behöver jag köpa ?? fläktar ?
behöver jag något specielt moderkort ?
expert-hjälp sökes
Kör med ett program som överklockar din FSB. Finns ett program som heter SoftFSB har jag för mig som fixar detta...
Jo, det gör det.. här finns det:
http://ftp2.gamigo.de/ftp2_4/3.....oftfsb.zip
Det är inte farligt att använda det. Jag testade det på min 450MHz Pentium II. Och klockade den till 503MHz.. Efter några timmar när jag hade den klockad så så hängde den sig. Så för mig fungerade det inget bra. Men, det var bara att starta om så funkade allt bra igen.
February 24, 2001
Så här är det.
Du måste klocka via FSB:n [Front Side Bus]
För att göra det kan du antingen gå via BIOS:en [Du vet, när du startar datorn kan du trycka typ DEL eller F1 eller nått] Eller via ett program [SoftFSB] Eller via jumprar på moderkortet.
För att göra via BIOS:en så trycker du på den knapp man ska,
och hittar stället där man ändrar och testar dra upp mätaren lite... Och startar om datorn... Det kan du göra tills datorn vägrar starta. Om den inte startar drar du ut batteriet från moderkortet i 10sek så återställer du BIOS:en och du kan starta den igen.
För att göra det via SoftFSB.
Du väljer rätt chip-typ tror jag eller rätt moderkort i listan [Har aldrig använt programmet]
Och drar upp mätaren lite på FSB:en och du behöver inte starta om datorn.. Då har du klockat via Windows
För att klocka via moderkortet.
Då tar du och söker upp DIP-swticharna eller byglar så kallad.
Då läser du i manualen till moderkortet vilka positioner byglarna eller switcharna ska ta för rätt CPU-hastighet.
Där har du en hel guide
Varsågod.
May 14, 2001
Jag gör min 450@464 103*4,5 det har jag gjort i bios. det gick dock att klocka till 504 förut men inte nu =(
1 Guest(s)