July 18, 2002
Jag undrar hur mycket man kan klocka en P2 Celeron 366Mhz med standard fläkt? 🙂 Detta är min gamla dator som jag hade förut, jag skulle vilja köpa en ny cpu men jag vet inte hur mycket detta modekortet klarar, kanske något som vet?, gissa sig till? 😛
Denna dator är väl ca 3-4 år gammal
May 24, 2001
Jag fattar inte varför alla frågar hur mycket man kan klocka hit och dit. Varför inte testa själv och se hur högt man kommer, börjar blir riktigt trött på denna fråga. Ta inte illa upp nu för jag menar inte bara dig utan en hel del andra. Så här kommer svaret på din fråga, testa själv och se hur högt du kommer!
June 18, 2001
Vad är det för märke på datorn?
Vad står det när du startar datorn?
Bios version?
Är det en Cel 366 är det med största sannolikhet ett BX baserat moderkort vilket gör det möjligt att i de flesta fall köra SLOT1 Pentium III processorer framtill Coppermine kärnan kom, D.v.s du bör kunna köra en P3-600, samtliga efter är Coppermine, medan P3-550, 600 gjordes med både Coppermine och Katmai kärnor. Är det ett BX kort så är det Katmai kompatibelt d.v.s PIII-450 <-> PIII-600, klarar det även Coppermine PIII'or så bör du kunna köra upp till PIII-933, sedan bytte de till Tualatin kärnor vilket inte stöds förrän mycket nyare moderkort!
April 8, 2001
P2 celeron... ballt.. Nyaste eller? 😀
Det verkar vara en celeron 366a
Sista P2an med 66MHzbuss är mig veterligen 333. Sen bytte de till 100MHzbuss och den första blev 350
1 Guest(s)