May 13, 2003
ja, nån som har något bra tips för klockning i program ?
jag hade inte tänkt en super-klockning, utan bara 2-300 mhz eller vad man nu kan få upp den i .
helst vill jag klocka grafikkortet, som inte alls duger...
dock så vågar jag INTE leka i bios, så därför håller jag mig till program...
med tanke på att program kan göra inställningar i bios, så borde det väll gå precis lika bra som vanlig klockning ?
nåja, jag har tyvär inte pengar till extra kylning.
tyvär har jag inte så mycket info om vad som sitter i burken, vet iaf att
det är:
P4 1,7 ghz
2 X 256 mb SDram
Geforce 3 ti 500
.
hoppas någon förstår... tips om bra prog, och hur mycket kan jag klocka processorn (i mhz) och grafikkortet (i procent eller i gämförelse med nått annat kort ?) .
February 9, 2004
ran wrote: ja, nån som har något bra tips för klockning i program ?
jag hade inte tänkt en super-klockning, utan bara 2-300 mhz eller vad man nu kan få upp den i .
helst vill jag klocka grafikkortet, som inte alls duger...
dock så vågar jag INTE leka i bios, så därför håller jag mig till program...
med tanke på att program kan göra inställningar i bios, så borde det väll gå precis lika bra som vanlig klockning ?nåja, jag har tyvär inte pengar till extra kylning.
tyvär har jag inte så mycket info om vad som sitter i burken, vet iaf att
det är:P4 1,7 ghz
2 X 256 mb SDram
Geforce 3 ti 500
.hoppas någon förstår... tips om bra prog, och hur mycket kan jag klocka processorn (i mhz) och grafikkortet (i procent eller i gämförelse med nått annat kort ?) .
för grafikkortet ska du använda powerstrip som finns att ladda ner på ftp://ftp.sweclockers.com
Klocka 10-20 mhz i taget. tills det blir ostabilt, då klockar du ner 5 mhz . sen går du in o spelar ett spel. och finslipar hastigheten sedan så att du inte får grafikfel.
processorn ska du gefan i o klocka om du inte vet hur man gör.
February 9, 2004
kimpan87 wrote: jag säger att du ska klocka ditt grafikkort med coolbits å inget annat.. jag har testat andra program å vad det gäller nivida kort så är det inbyggda programmet coolbits som du låser upp i regedit.. sök på internet så hittar du..
så du menar att man inte kan klocka med annat program? konstigt. har klockat mitt ti200 och gf4 mx och mitt gf2 kort med powerstrip..
September 5, 2001
taufik wrote: [quote=kimpan87]jag säger att du ska klocka ditt grafikkort med coolbits å inget annat.. jag har testat andra program å vad det gäller nivida kort så är det inbyggda programmet coolbits som du låser upp i regedit.. sök på internet så hittar du..
så du menar att man inte kan klocka med annat program? konstigt. har klockat mitt ti200 och gf4 mx och mitt gf2 kort med powerstrip..
det sa han väl inte?
February 9, 2004
hawkie wrote: [quote=taufik][quote=kimpan87]jag säger att du ska klocka ditt grafikkort med coolbits å inget annat.. jag har testat andra program å vad det gäller nivida kort så är det inbyggda programmet coolbits som du låser upp i regedit.. sök på internet så hittar du..
det sa han väl inte?
varför skulle man då INTE klocka med annat? det är väl en smaksak.
November 4, 2001
hawkie wrote: [quote=taufik][quote=kimpan87]jag säger att du ska klocka ditt grafikkort med coolbits å inget annat.. jag har testat andra program å vad det gäller nivida kort så är det inbyggda programmet coolbits som du låser upp i regedit.. sök på internet så hittar du..
det sa han väl inte?
jag säger att du ska klocka ditt grafikkort med coolbits å inget annat..
May 13, 2003
ViperBoyy - nej för h****** !
det är inte någon märkesdator .
hepp, får kolla.
fick med powerstrip till grafikkortet, men den ställer om inställningarna efter jag tryckt på verkställ...
och vadå ge fan i att klocka processorn ?
jag pratar INTE om något avancerat, utan om prog där man helt enkelt drar lite i en liten fin mätare...
nåja, tack för dom seriösa svaren iaf!
1 Guest(s)