November 13, 2001
HELIX wrote: Om jag skulle vara dig skulle jag köpa DDr minne istället för RDRAM, det är billigare och enklare att överklocka. Sedan skulle jag köpa ett Abit moderkort så att du kan låsa PCI bussen och överklocka FSB utav bara H-E..
Jo fast det fina e att rambussarna går redan från början mkt snabbare än ddr minnen och dom e lätta att klocka till pc1066 o mig veterligen så finns det inga ddr-minnen som ens kommer i närheten av det. Läste en artikel där dom testade Crucial minnen... o klockade dom så mkt det gick och dom kom precis upp i 400mhz. Mina minnen ligger på det utan att klockas. Det verkar ju som att just P4:orna mår väldigt bra av rambussar så man kan utnyttja bussen på den som går i 400 lr 533mhz. O sen så har jag redan rambussar i min nuvarande dator så dom kostar mig inget extra... Samsung minnen för övrigt... 512mb... o ecc. O Gigagyte kortet ska faktiskt vara grymt lätt att överklocka enligt vad jag läst. Om man köper det me kartong o skit så följer det t.o.m. med program för att klocka 😀
2 Guest(s)