April 13, 2004
Minneskylning är ett viktigt kapitel, jag har själv lyckats bränna minnet på ett 9800pro kort, så var lite försiktig, öka inte för mycket i taget och kör helst något testprogram typ 3dmark 05 eller 06, ja trean går väl också bra men om du märker att den flippar ut så stoppa testet och sänk hastigheten åtminståne 10MHz, detta gäller nturligtvis GPU:n också
Lycka till! 😎
December 3, 2006
Jalle64 wrote: Minneskylning är ett viktigt kapitel, jag har själv lyckats bränna minnet på ett 9800pro kort, så var lite försiktig, öka inte för mycket i taget och kör helst något testprogram typ 3dmark 05 eller 06, ja trean går väl också bra men om du märker att den flippar ut så stoppa testet och sänk hastigheten åtminståne 10MHz, detta gäller nturligtvis GPU:n också
Lycka till! 😎
Ok , ska prova lite 😛
Är det normalt för min setup att få 9100 poäng i 3DMark 06 :P?
December 3, 2006
Nu har jag ett litet problem. Jag tror kortet pajjade 🙁
Jag tankade ATI tool för att överklocka och sen tröck jag på " Find highest cpu clock" eller något liknande och sen lagga datorn fast och slärmen blev svart . Har försökt att starta datorn men efter varje gång man kommer i windows så blir skärmen helt randig eller helt svart.
Kan det vara Drivrutinerna som är fel på elr är det kortet?
Jag kör med dom nyaste drivisarna.
1 Guest(s)