February 23, 2004
Har inne Sapphires Trixx program, nedan syns standardinställning samt extremeinställning.
Standard
Fan Speed: 54%
VPU Clock: 398,25
VPU Temp: 34,0 'c
Board Temp: 33,0 'c
Mem Clock: 492,75
Extreme
Fan Speed: 100%
VPU Clock: 445,50
VPU Temp: 36,0 'c
Board Temp: 33,0 'c
Mem Clock: 531,90
Detta fick jag fram vid idle, massa program igång, dock inget spel. Jag undrar om man kan klocka kortet mera på något vis eller låsa upp pipelines? Läste någonstans att detta kort har 12st. Är ny på detta med överklockning, vad är pipelines förresten?
Btw, jag har en Zalman VGA-Kylare VF700-Cu LED på kortet.
February 23, 2004
Jag tryckte på knappen "Find Max Core", sen när den kom vid 472,50 så blev det lite gula sträck i den där 3D-animationen och en dialogruta kom upp där det stod typ "VPU Cover har återställts pga. kraschade" något sånt. Så jag undrar hur jag vet hur mycket jag kan köra Coren i? Under 472,50 är ju klart, men hur mycket under? Jag trodde att ATI Tool skulle stanna själv vid det maximala och säkraste frekvensen men det gjorde den ju inte 🙁
Ungefär till 583,33 på memory clock kom jag till tills det började ploppa upp gula sträck i animationen.
April 17, 2003
February 23, 2004
Okej, men hur gör man för att låsa upp/kolla om det funkar låsa upp ens exemplar? Samt, om upplåsningen inte är lyckad, vad händer då? Det funkar väl att "låsa tillbaks" till originalskick sen i så fall utan att kortet tagit skada av det? Hur funkar detta med pipelines, alltså vad är det som de mer exakt används till. Förstår att ju fler desto mer prestanda kan kortet ge, men vad används de till, är det videosignalerna som går i de?
February 23, 2004
Ramon wrote: Jag tryckte på knappen "Find Max Core", sen när den kom vid 472,50 så blev det lite gula sträck i den där 3D-animationen och en dialogruta kom upp där det stod typ "VPU Cover har återställts pga. kraschade" något sånt. Så jag undrar hur jag vet hur mycket jag kan köra Coren i? Under 472,50 är ju klart, men hur mycket under? Jag trodde att ATI Tool skulle stanna själv vid det maximala och säkraste frekvensen men det gjorde den ju inte 🙁
Ungefär till 583,33 på memory clock kom jag till tills det började ploppa upp gula sträck i animationen.
Om det inte blir några artefakter eller fel, är det tillräcklig marginal att köra coren på 460, och memory på 570? Sen undrar jag om det finns någon tumregel på hur mycket det ska skilja mellan core och memory? Alltså, om jag sänker core med 20 t.ex., ska man sänka memory med lika mycket? Hoppas ni förstår vad jag menar 😛
2 Guest(s)