May 1, 2003
Jag undrar hur mycket ni har klockat era Asus nv28 ti4200.
själv har jag @303,8x 551.
om jag ökar coren till typ 310 så hänger sig spelen.
Om man ökar minnet till 555 blir det små grafikfel.
Jag har Thermaltake geforce4 kylning.
jag tror att man kan klocka minnet mer om man köper nya kylflänsar
eller ?????
February 21, 2003
gabbax1 wrote: Hehe, själv kör man i 320-324/742 me org kylning
ASUS V9280Superfast( org 275/600)
Kan du inte klocka högre? Det betyder ju att du bara fått GPU +18% och minnena +24%.
Jag kan klocka min GPU +26% och minnena +41%, vilket är inget mot Arne Ankas Albatron Ti4200 han hade förut. De minnena som satt på det kortet var inte att leka med.
Men minnesprestandan du har är ju inte kass för det
May 1, 2003
DU orgebeast har du någan speciell kylning till minnet för zalman kyler väl bara CPU.
När jag använder Riva tuner så kommer det upp ett utropstecken På 316mhz på GPU kan man fortsätta kloka en då.
Nu när jag testade så gick 315 alldeles utmärk så man borde väl kunna fortsätta.( jag vågade inte klocka så högta innan pga datorn är splitterny men när skrev att man kan klocka 320+ så tänkte jag "varför inte"..........
February 21, 2003
Dammit wrote: DU orgebeast har du någan speciell kylning till minnet för zalman kyler väl bara CPU.
När jag använder Riva tuner så kommer det upp ett utropstecken På 316mhz på GPU kan man fortsätta kloka en då.
Nu när jag testade så gick 315 alldeles utmärk så man borde väl kunna fortsätta.( jag vågade inte klocka så högta innan pga datorn är splitterny men när skrev att man kan klocka 320+ så tänkte jag "varför inte"..........
Nä jag har ingen kylning på minnena förutom en chassifläkt som blåser på grafikkortet.
Jo jag kan lätt passera upp mot 330+ och testa i RivaTuner. Men använder jag 315+ så låser sid datorn i spel och 3DMark.
February 21, 2003
gabbax1 wrote: Ogrebeast: ser ganska dåligt ut 315+ hänger i spel o 3D?
Ja, det hänger sig om jag passerar 315 som jag sa i inlägget innan.
gabbax1 wrote: ha själv kör man i 324/742, sen har jag MAX OC till 357/742 men då går det bara att surfa .Så snacka inte en massa (vi har samma lika kärna "250")
Hehe, inte om du har V9280S väl? Jag har 250 i originalklockning, medan din kärna har 275. Sedan om det är exakt likadant chip förutom att din är något fabriksklockad vet jag inte. Men eftersom min kärna lägger av vid 355 (för windows-användning) och din vid 357 så är det möjligt att det är identiska kärnor.
Så jag förstår inte vad du menar "snacka inte en massa". Utveckla det där. Menar du att jag borde få mer än 315 att funka i spel eller vad, bara för att ditt klarar 324? Kvaliteten varierar ju från chip till chip. Borde väl du veta som är med i SweTech 3DMark Team Förstår inte riktigt var du vill komma med ditt inlägg...
June 19, 2002
Jag har klockat mitt enligt sign. Jag tycker att det funkar, men jag är vääldigt besviken på minnet. Kommer inte över 600!
Tror det beror på den oerhört dåligt konstruerade gpu-fläkten och att jag inte har några ram-sinks. Ska ge det kortet en ansiktslyftning snart, om jag inte köper nytt innan dess.
February 21, 2003
gabbax1 wrote: Tycker att det är lite surt när du säger att man inte OC mer än det jag gjort!!.Du reffar juh dessutom te ett kort som är ett riktigt fint ex, så de e klart att mina siffror inte är så bra.
Nä jag säger inte att du är dålig på att klocka eller nåt, för det tror jag absolut inte. Jag blev bara förvånad att ditt kort inte klarade högre. Sedan att jag refererade till Arnes Albatron var att visa att mitt kort ligger långt ifrån Ti4200-toppen, men ändå går att klocka procentuellt mycket.
gabbax1 wrote: Så dina 26 resp 41% OC är det gällande spel/3D lr ren surf??
Det gäller spel/3DMark ja. Kärnan går ju som sagt att klocka mer, men då klarar den sig inte ens i enkla 3D-spel.
gabbax1 wrote: Simma lugnt nu=)=)
Ja det är lugnt. Var inte meningen att låta hetsig, men det är för att jag försöker vara så klar som möjligt och undvika missförstånd
Ber om ursäkt om jag lät uppnosig eller kaxig [Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)