October 15, 2001
ja det är bara att testa uppåt..
XP2000 har en multip låst på 12.5
kör du FSB 140 så får du 1750mhz och det borde den klara beroende på vad du har för kylning.. minnena borde klara det iaf 🙂
sen är det bara till att öka FSB med 1mhz i taget för att vara på säkra sidan.
Har du bra kylning kan du testa med FSB 150 (1875mhz).
är du osäker på om den är stabil så testa kör 3Dmark2001.. går den igenom så ska det inte vara några större problem med stabiliteten.
Lycka till
October 17, 2002
Njae det är bara att testa uppåt..
är du osäker på om den är stabil så testa kör 3Dmark2001.. går den igenom så ska det inte vara några större problem med stabiliteten.
Lycka till
njae......det är nog lite för lite för att avgöra om den är stabil eller inte
Om jag drar upp min i 1780mhz (1750 nu) kunde den ibland klara flera dygn & sedan krasha....
@ 1750mhz har den aldrig hängt sig...
Klocka så pass mycket så du kan boota.....sedan kör du prime95 & kollar om den räknar fel eller inte....
gör den det kan du alltid testa högre spänning.....
Men .... kör i en sådan hastighet att du kan ha igång prime i några dygn utan fel......då kan du vara någorlunda säker på att den är stabil ..... Ta't lugnt....Prime använder bara LEDIG cpu-kraft...
Du kan lugnt spela utan försämrad prestanda samtidigt som du har prime95 igång
October 15, 2001
blev lite knäpp på den först.. ställde in CPU FSB på 166.. och hade vanlig FSB på 133 och datorn startade inte..
kom på sen att hur man än gjorde så fick man köra CPU FSB på 133.
Då funkade allt.. yey.. då testade jag även klocka.. så jag matade på me 2vcore och 166FSB och var redo på Reset knappen.. men den postade och gick in i windows och gjorde flera 3DMark och SiSoft bench´s.
När jag inet behöver datorn till arbete så ska jag se hur mycket jag kan prestera max.
1 Guest(s)