April 20, 2005
Tjena!
Jag har klockat mitt radeon 9200 SE kort i ATItool och undrar om resultatet är bra. (Jag vet att mitt grafikkort är skit dåligt och min dator med!)
Coren klockade jag från 200mhz till 300mhz och minnet från 166mhz till 200mhz vilket flyter bra utan artifacts och utan att kortet blir onormalt varmt trots att jag har standard kylning bara. I 3DMark2001 SE fick jag först utan klockning 3856 poäng och med klockning 4905 poäng.
Jag förstår att poängen inte är särskillt bra efter att ha jämfört med andra men sedan har jag ett mycket sämre minne i min dator (128mb sdr minne 133mhz). Har en p4 1,7 ghz också i den.
Skulle gärna villja få några kommentarer om jag gjort något fel eller nått jag kan göra bättre, eftersom det är första gången som jag klockar mitt grafikkort.
Sen undrar jag också, puh mycket frågor, om det är bra att få bra resultat i :Fill Rate (Multi-Texturing), High Polygon Count (1 light) och High Polygon Count (8 lights)? Eftersom det var dem enda som jag fick bättre resultat i 3DMark2001 än dem jag jämförde med som hade nästan exakt samma system som jag förutom att dem hade mer minne eller snabbare minne.
Edit: det är 128mb minne på kortet
2 Guest(s)