August 8, 2004
Jag har nu en AMD Athlon XP 2800+ Barton, med ASUS A7N8X-X moderkort och 1x 256mb (PC2100) och 1x 512mb (PC3200) hur mycket tror ni jag kan kunna gå och fortfarande vara i den "säkra zonen" där min CPU löper ungefär 10% risk att förstöras? Den är redan lite klockad nu och ligger på 2214mhz@177Mhz FSB och 1.70V(BIOS) 1,74V(Pc Wizard 2005) Temp: Idle ca 41C Busy ca.46-47C
Och jag hade inte tänkt och byta kylning.... kör ena chassisidan borta och systemhdd utanför chassit på ett ställ. MB temp ligger på 20-23C
Tack på förhand!
October 22, 2002
alltså allt möjligt kan hände, saker och ting kan helt enkelt bara sluta fungera..
men läs nedan så får du säkert en djupare insikt:
http://ocguide.tehjunkyard.net/
lycka till
PS: de hastigheter som du ligger i just nu är iaf inte farliga, du kan säkert gå upp ett par hundra mhz till utan problem....
August 8, 2004
Men det jag tänker mest på är om kylpastan kan "kondenseras" snabbare för överklockningen? Vill inte pilla CPU området eftersom min förra gick sönder för att min j***a kyfläns är en klämmare och man får trycka riktigt hårt innan den kommer av och då riskerar man att få sprickor på CPU eller moderkort 😛
October 22, 2002
Men det jag tänker mest på är om kylpastan kan "kondenseras" snabbare för överklockningen?
nee då... inget och tänka på...
(vill du vara extra noga med pasta och sådant, så kan du väl byta mellan varje kvartal tycker jag, jag har dock inte gjort de på typ 6 månader eller så, och jag har samt experimenterat en hel del med min dator här hemma)...
1 Guest(s)