October 29, 2001
Jag fick för mig att dra upp min 1800xp till 1.9GHz, körde den i 1.808GHz. Så jag testade först med 1840mhz den startade felfritt gick in i windows. Ack så ivrig jag va, jag sket i at testa den för att se om den gick stabilt och startade genast om. Gick in i biosen drog upp FSB:n till 165mhz (x11.5). Aaah tänkte det komemr nog funka. Startade upp den poff den startade om direkt hann inte in i windows. Sänkte tillbaka den till 1808mhz provade igen. Ne nu fick jag ett felmeddelande: Filen WindowsSystem32ConfigSystem är skadade eller borttagen. Huh? tänkte jag..hmm okej fixade filen kom in i windows igen och nu är allt bra, ligger å puttrar på 1808 Mhz igen utan problem. Min fråga är till er som förstår er på sånt som ni gör (oc:ar alltså). Vad var det som hände?
October 29, 2001
October 4, 2002
gamerse wrote: Jepp kör XP Pro. Men det har inte varit några större fel med det. Har aldrig låst sig eller nått. Ja det var första gången för mig med =). Nee får väl prova igen och se vad som händer =)
Min Windowsinstallation har blivit korrupt ett flertal gånger p.g.a. klockning...
Har hört flera andra som oxå har råkat ut för detta... så det är nog ganska vanligt...
October 29, 2001
October 29, 2001
August 16, 2002
Tobiazzz wrote: [quote=gamerse]Jepp kör XP Pro. Men det har inte varit några större fel med det. Har aldrig låst sig eller nått. Ja det var första gången för mig med =). Nee får väl prova igen och se vad som händer =)
Min Windowsinstallation har blivit korrupt ett flertal gånger p.g.a. klockning...
Har hört flera andra som oxå har råkat ut för detta... så det är nog ganska vanligt...
har hänt mig... min p2 233@466mhz korrumperade min windowsintallation... fast de va typ bara installera om... o när de hände igen så var det bara installera om igen
February 11, 2002
gamerse wrote: Njaa...dom är nog inte låsta. Vart i biosen kan jag hitta "låset"? Medans jag väntar på svar så ska jag snoka runt i biosen! tack tack!
Med amd måste du ha ett nforce2-moderkort för att kunna låsa agp. Pci är alltid låsta. Att filer blir korrupta är att de läses fel av processorn/minnena. Om Sen datorn hinner skriva på hdd:n med just den filen kan filen/erna bli korrupta då den skriver in fel till hdd:n. Att får korrupta filer är något överklockare måste räkna med att det kan hända. Själv så hängde sig min dator när jag spelade o väldigt många filer till spelet blev korrupta. Fast den hängde sig inte pga överklockning men det är en annan sak. Ibland hjälper det att starta om och sänka hastigheten, det hjälper när cpu:n/minnena läser fel då.
1 Guest(s)