March 10, 2003
Igår fick jag mina dator-delar :D.. Det är följande Abit n7f-s v.2.0, Xp2500+,512mb twimos orginal , Geforce Fx5900 128mb (jag ska byta ut det mot ett r9800np/pro)... Men i alla fal det är så att jag tänker klocka lite 8) .. Hur mycket kan man höja volten till cpu´n??Och det här med timings på minnet, vad är bra timings?? Ska de va så låga som möjligt eller?? Det är ju nån inställning man ska ändra som e ganska viktig, men jag kommer inte ihåg vad, lr det va nåt me att man skulle låsa nåt..
Nån som vet vars 3d-mark 2003 finns gratis att ladda hem??
January 24, 2003
July 19, 2002
Jonte_89 wrote: Igår fick jag mina dator-delar :D.. Det är följande Abit n7f-s v.2.0, Xp2500+,512mb twimos orginal , Geforce Fx5900 128mb (jag ska byta ut det mot ett r9800np/pro)... Men i alla fal det är så att jag tänker klocka lite 8) .. Hur mycket kan man höja volten till cpu´n??Och det här med timings på minnet, vad är bra timings?? Ska de va så låga som möjligt eller?? Det är ju nån inställning man ska ändra som e ganska viktig, men jag kommer inte ihåg vad, lr det va nåt me att man skulle låsa nåt..
Nån som vet vars 3d-mark 2003 finns gratis att ladda hem??
Beror på kylning, ju lägre timings desto bättre, FSB, Multiplier, Volt och Ration till minnet är det du ska ha koll på framförallt.
March 10, 2003
September 19, 2002
rakkah wrote: Har heller inte riktigt fattat detta med timings och ratio. Skulle någon vänlig själv därute i cyberjymden förklara detta för oss.
Om ni bara kunde ta er tid att kolla på iaf ett PAR sidor i överklockningsforumet så skulle ni kanske se att dessa frågor faktiskt blivit förklarade ungefär 200 ggr om inte mer. Sedan så är faktiskt sökfunktionen till för just sådana här ändamål.
Ursäkta om jag låter irriterad, men det blir lite tradigt i längden då man får besvara samma frågor om & om & om & om igen bara för att vissa inte ens ämnar till att leta litegrann först. Jag tror inte jag är ensam om detta heller... Prova leta först & om ni inte hittar något då så ska jag förklara, men inte före. Någon gång får folk allt lära sig att använda "Sök".
EDIT: Ursäkta än en gång om jag verkar sur, ska gå & lägga mig nu & är lite trött. :z:
September 19, 2002
Då kan de skriva att de redan har läst men inte förstått texterna som andra har skrivit så man iaf vet att de lagt ner någon slags energi på att ta reda på svaret själv. Om de iaf har ämnat till att leta svaret själva så är chansen större att någon "förbarmar sig" och hjälper dom.
Som sagt, anledningen är helt enkelt att NH torde tappa besökare om det fortsätter i den här stilen, dvs 70% av alla inlägg är "kopior" på sådant som redan står i massor av trådar. Då är det nog inte bara jag som stör mig på det är jag rädd. NH har alltid varit mitt favoritforum, men det börjar barka utför nu pga att folk helt enkelt är lata & kluttrar upp forumet. Tycker det är synd.
February 13, 2001
De kanske har kommit måna nya till NH och dom vill kanske ha lite uppmärksamhet och vill gärna skriva sin egen tråd om sina problem.... Tänk att ni också var bland dom första förut med.... Menar nu inte att ni var noll på OC och data då när ni började men nåra har vart det.... Data forumet är ju till för att få svar på sina egna frågor om alla läste igenom forumet för att hitta sina svar skulle de ju inte vara nån som skrev om sina problem och då skulle inte jag har nånting och många andra ha nånting och göra på nätterna.... Tycker det är skit kul och hjälpa folk men jag ahr inte tid jämt men när jag väl gör det så njuter jag.... Ok det har vart lite mycket nu men de blir bättre....
2 Guest(s)