October 29, 2001
Jag har dragit hem nyaste versionen på min bios, gjort en startdiskett, gått ut i dos...men där fastnar jag. I dos kommer jag inte bort från A:. Jag är inte alls van vid dos, men jag har följt instruktionerna ett flertal gånger som jag hittat på min moderkortstillverkares hemsida (msi). Äre någon som vet hur jag ska gör för att ta mig från A: till C:? Blir skitglad för all hjälp, kalla mig dum...problemet ligger säkert framför snoken på mig..men men sån är jag.
(instruktionerna som jag har följt, samma gäller för Award: http://www.msi.com.tw/html/sup.....te/ami.htm)
October 29, 2001
October 29, 2001
October 29, 2001
October 29, 2001
October 29, 2001
May 4, 2001
det är ju så javla mycket.... fat jobbar så att den lägger allt i en tabell huler o buller... sen måste den leta efter grejer.-... medans NTFS lägger ut punkter så ett den alltid hittar tillbaka samma väg....sen kan NTFS hantera större filer
jag vet att det är dåligt beskrivet men jag har inte sovit nåt.... 😉
October 29, 2001
October 29, 2001
September 19, 2002
För att kunna komma åt din ntfspartition från dos så måste du ha ett program som "emulerar" , eller vad man ska säga, en fat32partition.. Eller rättare sagt säger åt dos hur man kollar på ntfs, dvs en sorts ntfs-dos-drivrutin. *luddigt värre*
Det finns ett program som heter NTFS-DOS, men demoversionen kan endast läsa filerna på partitionen, inte skriva. Fulla versionen kostar givetvis, vet dock inte hur mycket.
Men om du ska tömma datorn är det ju bara att ta bort partitionen i fdisk eller liknande och skapa en ny i valfritt format. Om du sen ska köra windows xp/nt/2000 så rekommenderas att du kör ntfs, särskilt om du har stora diskar & sysslar mkt med stora filer, etc etc. Det här kanske du redan vet, men det är ingen bra idé att köra ntfs med windows 98/me... =) Kan endast läsa/skriva FAT.
Lycka till med 'åbäket' som jag brukar kalla det! :bgrin:
1 Guest(s)