March 9, 2004
Hejsan. Av någon anledning så vill min P4 inte klockas alls längre, inställningarna sparas liksom inte när jag gör det i BIOS utan klockar snarare ner till 2.78, standardinställningarna fungerar inte heller, utan hamnar på 2.78 det med. Sen händer det var och varannan gång att BIOS hänger sig när man ska verkställa OC.
Det fungerar inte bättre i Win när jag använder OCGuru.
inställningarna där står på 222 vilket alltså betyder att det borde ligga på 3108Mhz, vilket det inte är enligt Intels "Processor Frequency ID Utility". har provat att byta BIOS-versioner men det har inte gått något bättre det.
Abit AI7
Intel P4 2.8 800
hilfe bitte?
September 27, 2003
ConVicTen wrote: Hejsan. Av någon anledning så vill min P4 inte klockas alls längre, inställningarna sparas liksom inte när jag gör det i BIOS utan klockar snarare ner till 2.78, standardinställningarna fungerar inte heller, utan hamnar på 2.78 det med. Sen händer det var och varannan gång att BIOS hänger sig när man ska verkställa OC.
Det fungerar inte bättre i Win när jag använder OCGuru.
inställningarna där står på 222 vilket alltså betyder att det borde ligga på 3108Mhz, vilket det inte är enligt Intels "Processor Frequency ID Utility". har provat att byta BIOS-versioner men det har inte gått något bättre det.Abit AI7
Intel P4 2.8 800hilfe bitte?
Pröva flashmenu & uppdatera BIOS
January 21, 2003
ConVicTen wrote: nopes, åtminstone var det inte det jag beställde 😀
Tänkte bara ifall du skulle haft Prescott, då går den inte att överklocka.
- Eller förresten den går att överklocka, men inte med AI7.
D.v.s AI7 går att köra med Prescott men du kan inte överklocka med dito.
November 18, 2003
Zeth wrote: [quote=ConVicTen]nopes, åtminstone var det inte det jag beställde 😀
Tänkte bara ifall du skulle haft Prescott, då går den inte att överklocka.
- Eller förresten den går att överklocka, men inte med AI7.
D.v.s AI7 går att köra med Prescott men du kan inte överklocka med dito.
varför går det inte??
February 8, 2003
January 21, 2003
Läste det någonstans. Att det går att köra med Prescott, men att
man får problem med O/C.
Letar fram fakta... :bok:
Kan iof fixas vid nästa bios uppdatering...
------------------
In fact, we were lucky if we could pull off a 215MHz stable OC on the AI7. Our buddies at Azzo were able to verify this using several other 2.8E CPUs and another AI7. At first glance it would seem the AI7 does not have the needed power to push the Prescott while OCing. The AI7 did pass our 3.2GHz Prescott compatibility testing with flying colors though.
------------------
http://www.hardocp.com/article.....t=NTg3LDI=
Edit: Verkar som att den stöder Prescott!
Kommer ihåg till 100% att jag läste att man kan köra Prescott, men
att det inte går att överklocka med dito!
Sorry om jag ger fel info. 🙁
Måste hitta var jag läste det ifrån...
2 Guest(s)