November 4, 2001
Vilket klockningprog tycker ni är bra som fungerar bra med p4? Vilken hastighet är lagom ifall man vill att den ska vara relativt kallt, ifall man har en
p4 478 1500 mhz med 256 rdram och 1 p4fläkt som är gjord för hastigheter upp till 2 ghz,
fyra chassifläkter på 2500rpm och ett chieftec dragon midi? :hmm:
October 17, 2001
On 2001-11-13 18:23, chrippaz wrote:
Vilket klockningprog tycker ni är bra som fungerar bra med p4? Vilken hastighet är lagom ifall man vill att den ska vara relativt kallt, ifall man har en
p4 478 1500 mhz med 256 rdram och 1 p4fläkt som är gjord för hastigheter upp till 2 ghz,
fyra chassifläkter på 2500rpm och ett chieftec dragon midi? :hmm:
Jag rekomenderar programmet "bios", om du hört talas om det.....
November 4, 2001
Jag rekomenderar programmet "bios", om du hört talas om det.....
Jag är inte helt blåst har bara inte hållt på med klockning förut och vet inte riktigt hur man gör!? Måste man låsa upp en p4 och sen/på en gång kan man gå in i bios och ändra om hastigheten till den önskade? Vad använder man wcpuid eller vad det heter är det bara för att kolla hasigheten?
May 29, 2001
fsb= front side bus, vet att man kan ställa upp fsb från windows om man inte kan göra det från bios tex om man har en märkes dator, då kan du testa med ett program som heter softfsb men jag tror knappast att det stödjer ditt moderkort eller rättare sagt pll kretsen som sitter där
November 4, 2001
Ifall man bara kan ändra fsb:n hur kan då endel typ klocka upp själva processorn jag tror jag såg nån på 64bits tävling som hade p4 2000@2200?
May 23, 2001
Processorhastigheten får du genom att multiplicera multiplikatorn och FSB:n?
Kör min i 10,5*148MHz=1554MHz, original är 10,5*133MHz=1400MHz. Så pröva att höja FSB:n i BIOS i små steg så får du högre processorhastighet. Höj i små steg och stressa datorn med lite tunga benchmarks efter varje höjning för att testa stabiliteten.
Frågar man inte så får man inga svar
October 17, 2001
On 2001-11-13 22:46, PutteFnask wrote:
Finns det någon person i detta forumet som kan svara normalt? eller måste folk vara så jäkla otrevliga? Svara killen normalt eller så strunta i att göra ett inlägg!
Ok, alla har inte vart så direkt råtrevliga här, men det kallas för sarkasm.
Sådana som du förstör bara forumet och dess "trevlighet".
November 5, 2001
On 2001-11-14 02:21, interfact wrote:
On 2001-11-13 22:46, PutteFnask wrote:
Finns det någon person i detta forumet som kan svara normalt? eller måste folk vara så jäkla otrevliga? Svara killen normalt eller så strunta i att göra ett inlägg!Ok, alla har inte vart så direkt råtrevliga här, men det kallas för sarkasm.
Sådana som du förstör bara forumet och dess "trevlighet".
Hmmm... sarkasm kanske, men alla kanske inte uppskattar det. Nästa person som har en fråga och har letat genom forumet och ser alla idiot svar kanske inte vågar att ställa någon fråga p.g.a er!
August 31, 2001
Hmmm... sarkasm kanske, men alla kanske inte uppskattar det. Nästa person som har en fråga och har letat genom forumet och ser alla idiot svar kanske inte vågar att ställa någon fråga p.g.a er!
Varför skulle man vara rädd för att fråga nått. Man har ju ingen att skämmas inför om man tycker man ställer pinsamma frågor! Träffas väl knappast IRL!
1 Guest(s)