November 5, 2002
Har mosat in en xp-m 2400+ (35W) istället för min xp 2500+.
Trodde jag skulle kunna klocka den en del då många inlägg på olika forum påvisat att det verkar vara en klockbar liten modell.
Nu när har jag provat lite olika fsb och multiplar så kommer jag INTE förbi min snävt klockvilliga 2500+ 🙁
Testat att öka spänningen till 1.8V men den vill iallafall inte använda fsb 200 över en multipen på 8
Köpte den från ITbutikken om det kan ge mer information.
November 5, 2002
ocz wrote: Men... Testat 166x15 ex? Du kanske måste göra l12 modden.
l12 modden? Nu hänger jag inte riktigt med.
Jo med fsb 166 kom jag ju lite högre 🙂 testar 13 nu
Men för jag inte bättre resultat med fsb 200 med mina pc3200 minnen?
[Edit]
Hehe! Nu har jag komit upp i 166x15 😀 Hur långt vågar jag köra? SuperPi gick 2sek snabbare än vad jag gjorde med 2500an när den var som hetast :blink: .
Men varför går det inte med 200 i fsb?
March 14, 2004
Asså prollen vill inte gå stabilt i 200fsb pga ngt 😕 är inte så inne i det där då jag aldrig har haft det där problemet. Googla lite efter l12 pinmod typ 😛 Då kommer det komma fram ngt... Jaja ska typ sova och orkar inte, hare.
edit: well här verkar det finnas något... http://www.xtremesystems.org/f.....hp?t=15300
March 14, 2004
Relaxia wrote: [quote=ocz]Men... Testat 166x15 ex? Du kanske måste göra l12 modden.
l12 modden? Nu hänger jag inte riktigt med.
Jo med fsb 166 kom jag ju lite högre 🙂 testar 13 nu
Men för jag inte bättre resultat med fsb 200 med mina pc3200 minnen?
[Edit]
Hehe! Nu har jag komit upp i 166x15 😀 Hur långt vågar jag köra? SuperPi gick 2sek snabbare än vad jag gjorde med 2500an när den var som hetast :blink: .
Men varför går det inte med 200 i fsb?
Volt? Kolla länken...
March 14, 2004
Arne Anka wrote: Det kan ju va så mycket annat än själva processorn som stoppar Moderkort minnen kylning m.m Jag har aldrig någonsin varit med om att en processor har stoppat att köra hög fsb Iofs så har jag bara haft ca 20st olika AMD processorer
Men uppenbarligen har andra blivit stoppade av processorn...
February 4, 2002
ocz wrote: [quote=Arne Anka]Det kan ju va så mycket annat än själva processorn som stoppar Moderkort minnen kylning m.m Jag har aldrig någonsin varit med om att en processor har stoppat att köra hög fsb Iofs så har jag bara haft ca 20st olika AMD processorer
Joo jag har hört talas om det Men jag menar att det kan vara annat också
March 14, 2004
Arne Anka wrote: [quote=ocz][quote=Arne Anka]Det kan ju va så mycket annat än själva processorn som stoppar Moderkort minnen kylning m.m Jag har aldrig någonsin varit med om att en processor har stoppat att köra hög fsb Iofs så har jag bara haft ca 20st olika AMD processorer
Joo jag har hört talas om det Men jag menar att det kan vara annat också
Beror på om hans barton har klarat 200fsb ja
November 5, 2002
Ok. Då tror jag att jag förstår vad du menar med l12 🙂
Fast jag tror inte jag behöver det då jag på mitt DFI Lanparty i pricip kan ställa in vad jag vill.
Körde precis 15x170 på 1.7V, den startade inte win2k fullt ut... testar att öka till 1.75V... Nu verkar det gå bättre. Hmm... Vill ju egentligen inte köra på så hög vcore med min halvdanna kylning. Nåja, ligger ju under 50C fortfarande 🙂
March 14, 2004
Relaxia wrote: Ok. Då tror jag att jag förstår vad du menar med l12 🙂
Fast jag tror inte jag behöver det då jag på mitt DFI Lanparty i pricip kan ställa in vad jag vill.Körde precis 15x170 på 1.7V, den startade inte win2k fullt ut... testar att öka till 1.75V... Nu verkar det gå bättre. Hmm... Vill ju egentligen inte köra på så hög vcore med min halvdanna kylning. Nåja, ligger ju under 50C fortfarande 🙂
Äh allt under 65*c är ok 😉
February 4, 2002
Relaxia wrote: Ok. Då tror jag att jag förstår vad du menar med l12 🙂
Fast jag tror inte jag behöver det då jag på mitt DFI Lanparty i pricip kan ställa in vad jag vill.Körde precis 15x170 på 1.7V, den startade inte win2k fullt ut... testar att öka till 1.75V... Nu verkar det gå bättre. Hmm... Vill ju egentligen inte köra på så hög vcore med min halvdanna kylning. Nåja, ligger ju under 50C fortfarande 🙂
50C med 1.75V låter högt Testa att ta bort sidostyckena sen öppnar du fönstret och ställer datorn under eller slänger ut datorn på tex ballkongen Sen är jag nästan säker på att du i alla fall kan klocka högre
March 5, 2002
varför kör du så hög multipel? kan du inte sänka den?
kan du sänka den så sätt den till 10 högst, sen upp med fsb:n
är den låst så är det ju en annan sak, maxa vdimm, maxa vcc (nordbryggevolt), byt kylpasta på allt som har kylpasta till AS3/5, stäng av elementen, öppna fönstret, fullt blås på alla fläktar, 1.75vcore, osv osv
March 14, 2004
Fackamato wrote: varför kör du så hög multipel? kan du inte sänka den?
kan du sänka den så sätt den till 10 högst, sen upp med fsb:n
är den låst så är det ju en annan sak, maxa vdimm, maxa vcc (nordbryggevolt), byt kylpasta på allt som har kylpasta till AS3/5, stäng av elementen, öppna fönstret, fullt blås på alla fläktar, 1.75vcore, osv osv
Det var inte det ju, det funkade inte mde 200fsb pga prollen!! Läs länken jag postade.
November 5, 2002
Arne Anka wrote: [quote=Relaxia]Hehe. Dåså 😀
Min barton gjorde 200x12,5, men den blev lite varm då. 60-65C
Tyder på dålig cpukylning
Jo javet att den inte är så bra, men det löser ju inte fsb-problemet.
Har någon post på projektdelen där jag håller på med vattenkylning, men jag har inte riktigt tid... Har alla delar nu iaf 🙂 Mn den lär nog dröjja till jag fått ihop det 🙁
February 4, 2002
Relaxia wrote: [quote=Arne Anka][quote=Relaxia]Hehe. Dåså 😀
Min barton gjorde 200x12,5, men den blev lite varm då. 60-65C
Tyder på dålig cpukylning
Jo javet att den inte är så bra, men det löser ju inte fsb-problemet.
Har någon post på projektdelen där jag håller på med vattenkylning, men jag har inte riktigt tid... Har alla delar nu iaf 🙂 Mn den lär nog dröjja till jag fått ihop det 🙁
Nee det löser inte fsb problemet Jag menar vill man kunna klocka högt krävs det hög vcore samt bra kylning Min gamla Barton 2500+ fick smaka på 2.150-2.2v 😀
4 Guest(s)