Knappt klockbar xp-m 2400+ ???|Page 4|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Knappt klockbar xp-m 2400+ ???
Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
sp_UserOfflineSmall Offline
810804
January 1, 2005 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

Men inte blev det bättre 🙁
Fortfarande kvar på 800MHz.

Dags att prova l12 modd eller? Vet inte om jag vågar riktigt. Känns lite sådär att pilla på processorns pinnar.

IXu
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 230
810820
January 1, 2005 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

vissa xp-m tycker inte om 12.5 multi.. vid vissa fsb.. prova att höja eller sänka multi lite och kompensera med fsb

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
811342
January 1, 2005 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Men relaxia, om du har ett mobo som inte stöder XP-M är det inget du kan göra nåt åt. Jag hade samma problem, fast lite annorlunda, allt jag hade var låst på 11*, och du har ju det lägsta som går i bios (vilket du inte kan ändra), och det enda som hjälper är verkligen ett nytt mobo.

Relaxia
Member
Medlem
811435
January 1, 2005 - 11:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Men relaxia, om du har ett mobo som inte stöder XP-M är det inget du kan göra nåt åt. Jag hade samma problem, fast lite annorlunda, allt jag hade var låst på 11*, och du har ju det lägsta som går i bios (vilket du inte kan ändra), och det enda som hjälper är verkligen ett nytt mobo.

mm...
Fast jag tror jag väljer att byta processor.

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
811495
January 2, 2005 - 12:23 am
sp_Permalink sp_Print

Relaxia wrote: [quote=Mean Machine]Men relaxia, om du har ett mobo som inte stöder XP-M är det inget du kan göra nåt åt. Jag hade samma problem, fast lite annorlunda, allt jag hade var låst på 11*, och du har ju det lägsta som går i bios (vilket du inte kan ändra), och det enda som hjälper är verkligen ett nytt mobo.

mm...

Billigare med mobo.

Relaxia
Member
Medlem
811552
January 2, 2005 - 1:42 am
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=Relaxia][quote=Mean Machine]Men relaxia, om du har ett mobo som inte stöder XP-M är det inget du kan göra nåt åt. Jag hade samma problem, fast lite annorlunda, allt jag hade var låst på 11*, och du har ju det lägsta som går i bios (vilket du inte kan ändra), och det enda som hjälper är verkligen ett nytt mobo.

mm...

Billigare med mobo.

Är det så? Vet inte om någon vill ha ett sådant moderkort. Misstänker att det är svårsålt som begagnat. Vagt begagnat i detta fall, men endå.

Jonas Klar
Member
Medlem
811575
January 2, 2005 - 2:59 am
sp_Permalink sp_Print

Men det är nytt mobo som gäller, relaxia, jag är ledsen. Vissa moderkort som inte FSB/Multiplier går ställa in på är inget att ha, då det egentligen (vad jag sett) inte finns några kort som stödjer XP-M, på de kort som inte stödjer processorn heter processorn "Unknown CPU type", men det går att fixa med ändå, då det är en barton.
EDIT: men damn, mina inlägg kommer upp efter 20 minuter för mig...
Förresten, om du är intresserad har jag ev. ett AN7 till dig, om jag får tag på ett DFi Lanparty som jag har på väg lite halvt.
PM'a om det är intressant.

Relaxia
Member
Medlem
811675
January 2, 2005 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Men det är nytt mobo som gäller, relaxia, jag är ledsen. Vissa moderkort som inte FSB/Multiplier går ställa in på är inget att ha, då det egentligen (vad jag sett) inte finns några kort som stödjer XP-M, på de kort som inte stödjer processorn heter processorn "Unknown CPU type", men det går att fixa med ändå, då det är en barton.
Förresten, om du är intresserad har jag ev. ett AN7 till dig, om jag får tag på ett DFi Lanparty som jag har på väg lite halvt.

Men är det verkligen nytt mobo som gäller? Jag är ju inte ute efter att klocka då burken skall användas som server. Har inte direkt koll på vad en xp-m 2400+ är värd mot tex en xp 2700+. Skulle jag skaffa nytt moderkort vill jag ju bli av med det nuvarande. Fördelen med nuvarande mobo är ju att det sitter ett hyffsat vga onboard.
Vad är AN7 för kort. Säger mig inte så mycket. Har det onboard vga, nic och extra ide-kontroller kan det iof vara intressant.

Ang seg uppdatering. Har jag oxå. Du får använda F5 😕

Jonas Klar
Member
Medlem
811979
January 2, 2005 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Relaxia wrote: [quote=Mean Machine]Men det är nytt mobo som gäller, relaxia, jag är ledsen. Vissa moderkort som inte FSB/Multiplier går ställa in på är inget att ha, då det egentligen (vad jag sett) inte finns några kort som stödjer XP-M, på de kort som inte stödjer processorn heter processorn "Unknown CPU type", men det går att fixa med ändå, då det är en barton.

Men är det verkligen nytt mobo som gäller? Jag är ju inte ute efter att klocka då burken skall användas som server. Har inte direkt koll på vad en xp-m 2400+ är värd mot tex en xp 2700+. Skulle jag skaffa nytt moderkort vill jag ju bli av med det nuvarande. Fördelen med nuvarande mobo är ju att det sitter ett hyffsat vga onboard.
Vad är AN7 för kort. Säger mig inte så mycket. Har det onboard vga, nic och extra ide-kontroller kan det iof vara intressant.

Ang seg uppdatering. Har jag oxå. Du får använda F5 😕

XP-M är en smula värdefullare, skulle jag säga.
Abit AN7 är det jag snackar om, har iofs inte VGA onboard, men ett billigt skitkort är väl inte så svårt att fixa...
http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories=1&model=158
Du får ett ex som garanterat funkar med XP-M iaf, om inte annat... Nog om det här, ta resten via pm om det känns värt det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 84
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL