October 9, 2004
February 12, 2003
Men relaxia, om du har ett mobo som inte stöder XP-M är det inget du kan göra nåt åt. Jag hade samma problem, fast lite annorlunda, allt jag hade var låst på 11*, och du har ju det lägsta som går i bios (vilket du inte kan ändra), och det enda som hjälper är verkligen ett nytt mobo.
November 5, 2002
Mean Machine wrote: Men relaxia, om du har ett mobo som inte stöder XP-M är det inget du kan göra nåt åt. Jag hade samma problem, fast lite annorlunda, allt jag hade var låst på 11*, och du har ju det lägsta som går i bios (vilket du inte kan ändra), och det enda som hjälper är verkligen ett nytt mobo.
mm...
Fast jag tror jag väljer att byta processor.
March 14, 2004
Relaxia wrote: [quote=Mean Machine]Men relaxia, om du har ett mobo som inte stöder XP-M är det inget du kan göra nåt åt. Jag hade samma problem, fast lite annorlunda, allt jag hade var låst på 11*, och du har ju det lägsta som går i bios (vilket du inte kan ändra), och det enda som hjälper är verkligen ett nytt mobo.
mm...
Billigare med mobo.
November 5, 2002
ocz wrote: [quote=Relaxia][quote=Mean Machine]Men relaxia, om du har ett mobo som inte stöder XP-M är det inget du kan göra nåt åt. Jag hade samma problem, fast lite annorlunda, allt jag hade var låst på 11*, och du har ju det lägsta som går i bios (vilket du inte kan ändra), och det enda som hjälper är verkligen ett nytt mobo.
mm...
Billigare med mobo.
Är det så? Vet inte om någon vill ha ett sådant moderkort. Misstänker att det är svårsålt som begagnat. Vagt begagnat i detta fall, men endå.
February 12, 2003
Men det är nytt mobo som gäller, relaxia, jag är ledsen. Vissa moderkort som inte FSB/Multiplier går ställa in på är inget att ha, då det egentligen (vad jag sett) inte finns några kort som stödjer XP-M, på de kort som inte stödjer processorn heter processorn "Unknown CPU type", men det går att fixa med ändå, då det är en barton.
EDIT: men damn, mina inlägg kommer upp efter 20 minuter för mig...
Förresten, om du är intresserad har jag ev. ett AN7 till dig, om jag får tag på ett DFi Lanparty som jag har på väg lite halvt.
PM'a om det är intressant.
November 5, 2002
Mean Machine wrote: Men det är nytt mobo som gäller, relaxia, jag är ledsen. Vissa moderkort som inte FSB/Multiplier går ställa in på är inget att ha, då det egentligen (vad jag sett) inte finns några kort som stödjer XP-M, på de kort som inte stödjer processorn heter processorn "Unknown CPU type", men det går att fixa med ändå, då det är en barton.
Förresten, om du är intresserad har jag ev. ett AN7 till dig, om jag får tag på ett DFi Lanparty som jag har på väg lite halvt.
Men är det verkligen nytt mobo som gäller? Jag är ju inte ute efter att klocka då burken skall användas som server. Har inte direkt koll på vad en xp-m 2400+ är värd mot tex en xp 2700+. Skulle jag skaffa nytt moderkort vill jag ju bli av med det nuvarande. Fördelen med nuvarande mobo är ju att det sitter ett hyffsat vga onboard.
Vad är AN7 för kort. Säger mig inte så mycket. Har det onboard vga, nic och extra ide-kontroller kan det iof vara intressant.
Ang seg uppdatering. Har jag oxå. Du får använda F5 😕
February 12, 2003
Relaxia wrote: [quote=Mean Machine]Men det är nytt mobo som gäller, relaxia, jag är ledsen. Vissa moderkort som inte FSB/Multiplier går ställa in på är inget att ha, då det egentligen (vad jag sett) inte finns några kort som stödjer XP-M, på de kort som inte stödjer processorn heter processorn "Unknown CPU type", men det går att fixa med ändå, då det är en barton.
Men är det verkligen nytt mobo som gäller? Jag är ju inte ute efter att klocka då burken skall användas som server. Har inte direkt koll på vad en xp-m 2400+ är värd mot tex en xp 2700+. Skulle jag skaffa nytt moderkort vill jag ju bli av med det nuvarande. Fördelen med nuvarande mobo är ju att det sitter ett hyffsat vga onboard.
Vad är AN7 för kort. Säger mig inte så mycket. Har det onboard vga, nic och extra ide-kontroller kan det iof vara intressant.
Ang seg uppdatering. Har jag oxå. Du får använda F5 😕
XP-M är en smula värdefullare, skulle jag säga.
Abit AN7 är det jag snackar om, har iofs inte VGA onboard, men ett billigt skitkort är väl inte så svårt att fixa...
http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories=1&model=158
Du får ett ex som garanterat funkar med XP-M iaf, om inte annat... Nog om det här, ta resten via pm om det känns värt det.
4 Guest(s)