February 21, 2003
har en 50 liters dunk stående kvar ute som de använder för att fylla bergvärme systemet jag fått installerat
tänkt lite på det här?
1... jag borde kunna köra den kalla sidan (nollgradigt) till cpun och värme hålet (dock minimalt men ändå 😉
2... antar att det här kickar skiten ur destilerat vatten?
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
February 11, 2003
Gjorde ett specialarbete om värmepumpar på gymnasiet och jag tycker detta låter lite vanskligt.
Alltså menar du att du ska koppla ihop datorn med värmepumpen. Alltså dra ut en ledning från "den kalla sidan" som du säger och dra in den i flänsen (eller peltier) på cpun... eller?
För att om du redan nu har en vattenkylning så tjänar du ju nada på att hälla i kylmedia i den slingan. Med tanke på att kylmediat kokar vid 5-6 grader celcius och cpun ger ca 50 grader antar jag att mediat förgasas och du istället för att kyla cpun, pumpar runt kylmedia i gasform som inte kyler ett skit. Ska kyla med kylmedia lär du ha en separat krets med kompressor, tryckventil och hela skiten speciellt för just datorn. I så fall rekommenderar jag att du tar ett gammalt kylskåp, utnyttjag den kalla sidan och bygger om så att det passar datorn.
1 Guest(s)