November 24, 2003
tja!!
jag satt och kollade på lite kylnings produkter ifrån usa när jag hittade denna pryl som tydligen ska kunna låsa upp barton och t-breed cpu's 😀
citat från sidan:
"The Speed Strip™ Model SSA-1 unlocks the multiplier from 5x-12.5x without having to make any permanent modifications to the CPU itself. Installation of the Speed Strip™ SSA-1 is simple and fully reversible."
länk:
http://www.frozencpu.com/cgi-b.....ra-03.html
[Image Can Not Be Found]
om någon lyckas riva fram lite resentioner vore det ju kul 😀
Jag vet ej om det funkar så hacka inte på mig om du beställer en och det inte funkar sen
November 24, 2003
nej det vet ja inte om den fans. Men det står ju klart och tydligt att den ska låsa upp....
hmmm läste allt som stog nu... ska tydligen bara låsa upp dom med en speciel stepping :-# lite synd annars... tänkte mest på er som har en Ba o ville clocka lite mer... aja har du den steppingen så kan det ju vara nått om den inte redan är olåst...
November 18, 2003
wrote: FraekY[MaTT]]nej det vet ja inte om den fans. Men det står ju klart och tydligt att den ska låsa upp....
hmmm läste allt som stog nu... ska tydligen bara låsa upp dom med en speciel stepping :-# lite synd annars... tänkte mest på er som har en Ba o ville clocka lite mer... aja har du den steppingen så kan det ju vara nått om den inte redan är olåst...
jupp som supernova och jag skrev så e den gammal o den låser bara upp dom som bara e låsta en gång o itne dom som e superlåsta som dom nyare barton e
April 14, 2001
Snowman89 wrote:
jupp som supernova och jag skrev så e den gammal o den låser bara upp dom som bara e låsta en gång o itne dom som e superlåsta som dom nyare barton e
"låser bara upp dom som bara e låsta en gång o itne dom som e superlåsta"
Jisses vilka förklaringar 😮
March 14, 2004
Hogan wrote: [quote=Snowman89]
Jupp, jag förstår iaf vad han menar...
November 18, 2003
Hogan wrote: [quote=Snowman89]
okej, va kallar du dom då?
payrooz- de e ju något pilligt men som du sa de ska gå 🙂
November 24, 2003
November 24, 2003
August 16, 2002
Please note, AMD is beginning to ship newer Athlon XPs locked from the factory and the Speed Strip fails to unlock them. There is an excellent article on this here that has a lot of useful information including how to identify if your processor is one that is affected. They also discuss possible work arounds. In the meantime, we are going to continue to look into this and will keep you posted.
ska vi läsa texten ordentligt nästa gång eller? speedstrip fungerar alltså inte med nya bartons
November 18, 2003
keffing wrote: Please note, AMD is beginning to ship newer Athlon XPs locked from the factory and the Speed Strip fails to unlock them. There is an excellent article on this here that has a lot of useful information including how to identify if your processor is one that is affected. They also discuss possible work arounds. In the meantime, we are going to continue to look into this and will keep you posted.
ska vi läsa texten ordentligt nästa gång eller? speedstrip fungerar alltså inte med nya bartons
freaky- vad var de ja sa från början?
November 24, 2003
September 4, 2004
October 4, 2003
den låser upp ALLA Athlon XP med AXDA stepping, så kom inte me skitsnack om att den inte e bra o att den bara låser upp vissa stepping o sånt skitsnack, för dom som har en XP 2400+ (som jag exempelvis) eller 2100+ osv.. så blir de perfekt att låsa upp till en 3200+ eller bättre, för en hundring så e de nog en jäkligt bra produkt, utan permanenta ingrepp som silverpasta o tejp o annat.
November 18, 2003
Savalito wrote: den låser upp ALLA Athlon XP med AXDA stepping, så kom inte me skitsnack om att den inte e bra o att den bara låser upp vissa stepping o sånt skitsnack, för dom som har en XP 2400+ (som jag exempelvis) eller 2100+ osv.. så blir de perfekt att låsa upp till en 3200+ eller bättre, för en hundring så e de nog en jäkligt bra produkt, utan permanenta ingrepp som silverpasta o tejp o annat.
nej nej nej, alla cpuer nyare än v42 tillverade 03 är LÅSTA och ända sättet att låsa upp dom är att pilla med bryggorna. o varför dra upp en så gammal tråd?
October 4, 2003
eh, om den funkar eller inte man förlorar inte särskilt mycke pengar på de, har själv beställt en speed strip så ska se hur de går, vill överklocka min Athlon XP 2400+ AXDA till 400mhz bus, har inte gått så smidigt hittils deå den inte vill boota, men o andra sidan hur kan man se ifall moderkortet inte själv har låst upp multipliern? har ett Epox 8RDA3G nforce2 400
3 Guest(s)