December 23, 2000
DELTA 80mm finns nu hos kylning.com
!!!
http://kylning.com/product_inf.....cfa7288e9e
och även lite andra grejer!!!
guldgruva 😀
Axzell lilla.. du är ju sent ute!
Det är rätt coolt att 80mm Delta fläkten är lika djup som de flesta 120mm fläktar! 38mm djup vill säga!
Tekniknörd som gillar att träna.
February 10, 2001
On 2001-07-24 11:49, Anton wrote:
Axzell lilla.. du är ju sent ute!
Det är rätt coolt att 80mm Delta fläkten är lika djup som de flesta 120mm fläktar! 38mm djup vill säga!
Själva "vingarna" som snurrar är bara hälften så djupa som fläkten.. den är delad typ ... Jag har ju en sån på min Swiftech ... Den blåser ju så mycket tack vare att den snurrar så ofantligt snabbt ... å låter gör den med ... 7 volt rekomenderas...
Är det sant??
Hmm.. Jag var faktiskt lite fundersam när jag kollade på fläktens spec sheet och jämförde med andra 80mm fläktar.. när man gjorde så verkade det inte som att det inte blev extra kraft i fläkten pga av djupet.. nu har jag ju förklaringen!
Det är väl antagligen för att den inte ska ligga emot kylflänsen.. dämpar lite av ljudet!
Låter den mycket på 7v?
February 10, 2001
Hmm på 7 volt ... klart den låter lite .. men på 5 volt är den knäpptyst! å grader mellan 12 volt å 5 volt är typ 5 graders skillnad.. så det är ju inte så farligt ..
för liksom en delta 80x80 låter dubbelt så mcyekt som en delta 60x60 ... den låter som en dammsugare ändå typ ...
Ja det är jäkligt skönt att den kylflänsen är gjord för 80mm fläktar!
fattar inte varför alla inte gör likadant!
[ Detta Inlägg ändrades av: Anton den 2001-07-24 14:34 ]
December 23, 2000
On 2001-07-24 14:29, Lening wrote:
Det är sant...
Hmm på 7 volt ... klart den låter lite .. men på 5 volt är den knäpptyst! å grader mellan 12 volt å 5 volt är typ 5 graders skillnad.. så det är ju inte så farligt ..
för liksom en delta 80x80 låter dubbelt så mcyekt som en delta 60x60 ... den låter som en dammsugare ändå typ ...
Jag ska ha 2st ibak på mitt hx08 som utsug
men jag håller som tur på och bygger en f-ncontroller med inställningarna 12v-7v-5v och av för alla fläktarna i datorn...
sen så kommer man ju ljuddämpa.
February 10, 2001
Agzell ...
Moget av dig å köpa delta 80x80 som kostar drygt 200 kr då till utsugsfläktar .... onödigt...! köp 2 st 80x80 paps istället som du kan ha på 12 volt som inte låter alls lika mcyekt som en delta 80x80 på 7volt...!
det är mitt råd!
Du blir inte coolare bara för att du har 2 skit dyra fläktar ändå!!
Nej Axzell NEJ!
jag får inte hoppas du tänker göra det.. Du kommer typ aldrig att köra fläktarna på 12v och gör du det så lär det inte hjälpa speciellt mycket! Det kostar bara en massa pengar!
Köp ett par halv snabba 80mm för halva priset istället!
December 23, 2000
On 2001-07-24 14:42, Anton wrote:
Nej Axzell NEJ!
jag får inte hoppas du tänker göra det.. Du kommer typ aldrig att köra fläktarna på 12v och gör du det så lär det inte hjälpa speciellt mycket! Det kostar bara en massa pengar!
Köp ett par halv snabba 80mm för halva priset istället!
jag har redan 2st TITAN 30cfm ibak..men tycker att det inte räcker...
vill ha mer tryck!
Jo men varför??
Det kommer kanske ge 1-2grader lägre lådtemp MAX!
Det gör ju inte mycket skillnad precis..
December 23, 2000
Köp 2st Y.S. Tech 125CFM fläktar och sätt en i fronten och en i taket.
sedan så ställer du ned spänningen till 5v på dem båda..då blir det mycket flöde för med lite ljud. https://www.nordichardware.com.....ndex.shtml
Ni pratar om olika fläktar. ja har inte lärt mig det där än.
så ja undrar om dessa fläktar är bra.
papst 120, Panaflo 120
har ett helt jäng med sånna så ja undrar om det är nåt att ha?????? som insug å utsug, har även en special som ja har mot processorn
Jag har inga personliga erfarenheter av Papst men de är nog en av de bästa fläkt tillverkarna.. Panaflo har jag både 120mm och 92mm hemma och det är grymt bra fläktar måste jag säga!
April 15, 2001
Har köpt på Ericsson! Men de har tydligen lagt ner "elektronikkatalogen" som jag beställde ifrån.. 🙁
1 Guest(s)