March 10, 2003
w2k & wXP är lite kinkiga när det gäller överklockat.
men tycker det är bra.. krånglar win så lär det även bli
ruggiga problem med progz. Testa att höja volten så lite som
möjligt. Ibland har man tur och kan köra på, men ibland så
har man sönder komponenter.
"If shit happens! then u get new shit!"
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 4, 2001
Dr_spackel wrote: w2k & wXP är lite kinkiga när det gäller överklockat.
men tycker det är bra.. krånglar win så lär det även bli
ruggiga problem med progz. Testa att höja volten så lite som
möjligt. Ibland har man tur och kan köra på, men ibland så
har man sönder komponenter."If shit happens! then u get new shit!"
Jo, det är sant.
Men saken är att det "ska" gå att köra i 200fsb.
Moderkortet ska klara det och minnet är ju pc3200. Så jag tycker det är lite konstigt, såvida man inte måste höja spänningen på tex minnena för att de ska gå i 200mhz, det är det jag undrar...
edit: ok arne 🙂 ska testa!
October 23, 2002
February 4, 2002
Spannen wrote: Shit som f*n vad varm sydbryggan blir... går knappt att ta på den.
Vågar man verkligen ligga kvar i 200? Har inte ökat chipset spänningen nånting...
Joo den blir jäkligt varm Jag vet att mitt Abitkort går att klocka till fsb228 Men jag har valt att bara ligga på 190x13 med min 1700:a tills jag fixat ordentlig kylning till sydbryggan
February 4, 2002
Spannen wrote: Den är lika varm när man ligger på 133fsb... skumt.
Får väl smälla dit en fläns imorgon... fast man tycker ju inte att man ska behöva det när kortet ska klara 200fsb...förresten, ingen som vet hur man kollar om det kör i dualchannel eller inte?
Prova tex 3dmark Jag får ca 500p mer när minnena ligger rätt
June 4, 2001
Arne Anka wrote: [quote=Spannen]Shit som f*n vad varm sydbryggan blir... går knappt att ta på den.
Vågar man verkligen ligga kvar i 200? Har inte ökat chipset spänningen nånting...
Joo den blir jäkligt varm Jag vet att mitt Abitkort går att klocka till fsb228 Men jag har valt att bara ligga på 190x13 med min 1700:a tills jag fixat ordentlig kylning till sydbryggan
fick upp mitt 8rda+ utan volt modd till 231 stabilt.. men men... så är skiten pajj.. SUG"!
February 4, 2002
nILGot wrote: [quote=Arne Anka][quote=Spannen]Shit som f*n vad varm sydbryggan blir... går knappt att ta på den.
fick upp mitt 8rda+ utan volt modd till 231 stabilt.. men men... så är skiten pajj.. SUG"!
Fsb 231 utan voltmodd med Epox 8RDA+ låter väldigt högt Körde du memory frequency på 100%
February 4, 2002
Spannen wrote: Tror ni det finns risk för att mitt moderkort går sönder om jag kör såhär då?
Det är ju trots allt "inom spec" för vad det ska klara...
Att datorn skulle gå sönder är väl inte speciellt troligt Då är det värre med min dator som jag ligger och söndagskör med en överklockning på 1018mhz
May 8, 2003
nILGot wrote: [quote=Arne Anka][quote=Spannen]Shit som f*n vad varm sydbryggan blir... går knappt att ta på den.
Fy fan va mycket......Jag får upp min i 195 stabilt utan voltmodd....
August 10, 2002
Om du hade tänkt att byta flänsen på nordbryggan tilll tex en zalman som kan va smart är det ju bara att ta den gammla nbkylaren och limma fast den på sb med limmer som följer med zalmanflänsen.
Har jag gjort, blev asbra.
Det va ju en kille som förstörde sitt abit nf7kort för att han inte hade ngn kylning på sb.
June 4, 2001
Arne Anka wrote: [quote=nILGot][quote=Arne Anka][quote=Spannen]Shit som f*n vad varm sydbryggan blir... går knappt att ta på den.
Fsb 231 utan voltmodd med Epox 8RDA+ låter väldigt högt Körde du memory frequency på 100%
ehh... NAE.. 😀
February 4, 2002
nILGot wrote: [quote=Arne Anka][quote=nILGot][quote=Arne Anka][quote=Spannen]Shit som f*n vad varm sydbryggan blir... går knappt att ta på den.
ehh... NAE.. 😀
För att det ska räknas måste du köra minnet synkat med fsbn alltså memory frequency på 100%
2 Guest(s)