May 2, 2003
Spannen wrote: Den är lika varm när man ligger på 133fsb... skumt.
Får väl smälla dit en fläns imorgon... fast man tycker ju inte att man ska behöva det när kortet ska klara 200fsb...förresten, ingen som vet hur man kollar om det kör i dualchannel eller inte?
Kör du in senaste biosen till NF7-S v2.0 står det i upstarten av datorn om du kör i Dual-channel eller ej 🙂
November 4, 2001
THomy wrote: [quote=Spannen]Den är lika varm när man ligger på 133fsb... skumt.
Får väl smälla dit en fläns imorgon... fast man tycker ju inte att man ska behöva det när kortet ska klara 200fsb...förresten, ingen som vet hur man kollar om det kör i dualchannel eller inte?
Kör du in senaste biosen till NF7-S v2.0 står det i upstarten av datorn om du kör i Dual-channel eller ej 🙂
Japp, det har jag läst. Men jag tänkte vänta tills 1.4 bioset blir releasat "på riktigt". Även om det funkar bra, så vill jag inte hålla på att flasha en massa i onödan, och betabios vill jag inte ha en längre tid.
edit: Idag har visst 1.4:an släppts officiellt. Har kört in den nu och den påpekar så snällt att Dual Channel är enabled. Den har också sänkt min temperatur med 10 (!) grader. Hmm, var det fel innan, eller är det fel nu tros...
1 Guest(s)