July 23, 2005
Som topicen säger, jag kommer inte över 2.4 Ghz. När jag klockar upp den i t.ex 2.5 så sloknar skärmen vid windows inlogning. Vad kan det bero på? Har tidigare varit uppe i 2.6 med orginalkylning. Jag har en P4 2.0. Har förövrigt vatten kylning och ett överklockat ATI 9500 Pro.
July 23, 2005
Tempen skiljer sig ingenting ( har stor fet torn fläkt på golvet som kyler mig. 150cm hög). Skulle verkligen minnen ha så stor betydelse? jag har dock bytt ut dom precis... men då skulle väll skärmen inte slockna vid windows inlogg. den slockanar inte när den startar eller laddar windows.
Divider vad är det?
Windows vill varja gång köra en inkonsekvens kontrol av ena hårdisken när det inte vill starta. Det högsta jag kan klocka den till är 123x20...
July 23, 2005
Tror inte det. Men om jag klockar prollen borde ju inte det störa minnena men jag kan kolla....
EDIT: nope det hade jag inte.
Exakt så här framstår mina problem. Ibland när jag skall in i biosen så blir det bara ett blått streck i nedre kanten av biosen inget mer händer. För det mesta kommer jag in i biosen men när jag väl är där hänger den sig ibland. Fungerar den utan att hänga sig kan den istället hänga sig när man väljer save and exit. skärmen svartnar och inget mer händer. Då återställs alla instälningar till default när man trycker på reset. Om man väll lyckats ändra inställningarna i biosen på cpun till allt över 124x20 så hänger den sig och skärmen stängs av. startar man då om är biosen återstäld. Gör man ett nytt försök kommer man så långt att windows kan köra inkonsekvens... av ena hårddisken. Sen är det samma fel. Kan det vara så att det är fel på grafikkortet eller är det något annat?
EDIT:
Min dator har nu lagt ner helt. Eller rättare sagt den ena hårddisken som windows ligger på. Så nu är jag på jobbet. Skall låna med mig ett par diskar och se om det funkar.
1 Guest(s)