August 7, 2003
Kyla diskarna en aning kan ju vara bra. Borde ligga runt 45C och under då vilket inte alltid behövs någon kylning. Men man ska inte ha för varma diskar efterssm de då kan krascha som då hände med 2st av mina diskar innan jag ska satte in någon fläkt i chassit. Dom låg runt 60C vilket itne var så bra för dem :/
March 11, 2003
FastinG wrote: Kyla diskarna en aning kan ju vara bra. Borde ligga runt 45C och under då vilket inte alltid behövs någon kylning. Men man ska inte ha för varma diskar efterssm de då kan krascha som då hände med 2st av mina diskar innan jag ska satte in någon fläkt i chassit. Dom låg runt 60C vilket itne var så bra för dem :/
Fast kompressorkylning är nog lite overkill till hårddiskar.;)
February 10, 2003
självklart kan man kyla mer än bara cpun med kompressorkylning, GPUn går ju ypperligt 😉 fast det blir ju genast mkt dyrare med 2 kompressorer ist för en... sen så kan man ju självklart även kyla nordbryggan osv med kompressorkylningen, men så nödvändigt känns det inte.. med AMD är vatten absolut nog och med intel räcker det med luft utan problem..
March 11, 2003
Mezzlock wrote: självklart kan man kyla mer än bara cpun med kompressorkylning, GPUn går ju ypperligt 😉 fast det blir ju genast mkt dyrare med 2 kompressorer ist för en... sen så kan man ju självklart även kyla nordbryggan osv med kompressorkylningen, men så nödvändigt känns det inte.. med AMD är vatten absolut nog och med intel räcker det med luft utan problem..
Det finns inget som heter lagom eller tillräckligt när det kommer till överklockning. Kompressorkylning är kul.
October 22, 2002
Fackamato wrote: [quote=CasO][quote=Bogus^]haha du kan ju inte klocka h-diskarna eller?
klart han kan, försöka få upp de från 7200 rpm till 10 000 😉
Eller programmera om hårddiskens firmware
eller löda på större cacheminne på den. 😉
typ något vid den stilen 😉
öppna hårddisken och lägga i fler diskar kanske ? hahaha
August 7, 2003
CasO wrote: [quote=Fackamato][quote=CasO][quote=Bogus^]haha du kan ju inte klocka h-diskarna eller?
klart han kan, försöka få upp de från 7200 rpm till 10 000 😉
Eller programmera om hårddiskens firmware
eller löda på större cacheminne på den. 😉
typ något vid den stilen 😉
öppna hårddisken och lägga i fler diskar kanske ? hahaha
Bara o trycka in lite RAMBUS i den så
1 Guest(s)