March 17, 2002
Hallå igen =)
Vart hittar man skumgummi ??
Jag vet att man klan köpa neopren hos Oc.se och Gtek...men lite dyrt.
Snål som man är vill man komma så billigt undan som möjligt.. 🙂
Så kom med bra förslag nu =)
*Gammalt*
Hejsan !
Sätter ihopa min första vattenkylning till helgen 🙂
Men jag har lite frågor gällande kondensisolering.....
1. Kan jag använda följande silikonpsta http://www.bostik.se/swe/authe.....vview/531a ?
2. Hur kondensisolerar jag slangarna i datorn ??
3. Hur pass krångligt hade det blivit om jag använt mig av kopparrör med böjda skarvar ?
4. Är det nödvändigt att smeta på icke elektriskt ledande fett (vaseline tex) ??
Vore tacksam om ngn kunde hjälpa mig med detta.........om inte den angivna silikonpastan skulle kunna användas vill jag gärna ha förslag på någon prudukt från Bostik som skulle fungera......
Tack på förhand.....
/ViZioN
P.s vattnet som kommer till processorn kommer vara under 0*C 🙂
July 5, 2002
July 5, 2002
March 17, 2002
WzuP wrote: hur ska du ha vattnet under 0°C?
ska du mata fram isbitar genom slangarna? :cy:
Men..........jag vill inte ha några sådana noob svar.......om man blandar glykol med vatten.....så kan man få en vätska som inte fryser förrän den har nått -30*C.........så nu var det förklarat.
Är det ingen som vet hur man kondensisolerar ?
Eller vart jag kan hitta info om det.....(har läst artikeln här på NH)
Ingen som vet om jag kan använda mig av den typen av silikon som jag beskrev innan ??
Aja........får väl leta ngn annanstans då... 🙁
/ViZioN
March 17, 2002
Waco wrote: Finns det typ inte slangisolering? typ nått man bara styr på slangarna eller nått. Gå till den lokala vvs butiken och fråga om dom vet hur man ska göra. eller så går du till en lokala järnhandeln och frågar.
Hehe....jag gör lumpen just nu och kommer bara hem på helgerna 🙁
Så jag har lite svårt att ta mig ut till olika handlare......
Borde gå att köpa ngn typ av skummgummi som man trär på slangarna 🙂
Men jag är mest fundersam över vilken typ av silikon jag ska använda....
/ViZioN
March 17, 2002
brevix wrote: Sno ett liggunderlag på kronan å klipp remsor som du lindar runt slangarna +tejp
Fan va bra idé.......inte att sno från kronan:roll: men att ta liggunderlag som kondensisolering.......fast det får bli till mina vattenblock.....går inte att ha det på slangarna för det är inte så formbart.
Men man kan ju klippa till några lager liggunderlag......bra idé såna gillar jag 🙂
får bli skumgummi till slangarna 🙂
Tack så mkt 😉
/ViZioN
August 16, 2002
Om du ska isolera vattenslangarna kan du ta typ skumgummi (fast helst något "fastare") och trä på hårt på slangarna. Sedan Tar du silvertejp och drar på skumgummit. Det ska vara spännt... skumgummit asså... ingen luft nästan... eller jo luft, men silvertejpen måste isolera helt mot utsidan
March 17, 2002
Tack för alla konstrukyiva inlägg.......efter många timmars funderingar....kom jag fram följande:
Jag börjar med liggunderlagsspiral.....sen lägger jag ett tunt lager skummgummi ovanför det.....och slutligen lindar jag in det i silvertejp eller svart eltejp 🙂
Tack igen för hjälpen 😉
/ViZioN
1 Guest(s)